Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 2 november 2013

NP: Mutemath "Odd Soul"

Den här vansinniga inläggstakten fortsätter (två!! inlägg igår, och Citatet imorgon betyder minst 4 inlägg på 3 dagar den här helgen... WTF!) och det ska - oväntat kanske - INTE handla om Sweden Rock Festivals bokning av Electric Banana Band (som i sig är helt vansinnig, tycker jag, även om festivalen såklart är så stor att den utan problem kan svälja en plojbokning så tror jag att man ska akta sig för att driva med de stingsliga hårdrockarna - och förutspår faktiskt att detta kan vara första tecknet på blivande problem i framgångssagan från mitt i ingenstans) - utan om ett fint tips jag fick häromdagen.
Hade chansen att äta en bit med hjältarna Zappzott och Jolly Jonny, och givetvis pratades det musik.
Upp kom denna platta, och då speciellt spåret "Allies".
Mutemath spelar inte traditionell hård musik som du normalt hittar på denna site, men hey - det svänger, det rockar och det är bra som fan. Då pushar jag det gärna!

Du hittar skivan på Spotify, och är ute efter lite avslappnad, cool rock med helt andra värdegrunder än skitiga naglar och röjarattityd så ska du kolla detta.
Rekommenderar att du börjar med låten "Allies", då det är en sån där som man liksom inte kan värja sig mot...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar