Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 1 december 2013

Citatet: Joe Elliot, Def Leppard


Idag är det första advent, första december och inte den första dagen på mitt pågående Def Leppard-missbruk. Jag kan egentligen inte svara alls på vad som hände, men sen den där lördagen en två-tre veckor sen så har det liksom inte gått ur, och det åker på en platta med de brittiska mjukrockarna lite då och då.
Nästan lite skämskudde på det, för ibland är det skrämmande tillrättalagt (speciellt på "Hysteria"). Mer ruffigt på de tidigare skivorna, men jag tänkte oaktat det låta Joe Elliot stå för Citatet denna gång, och belysa det där med att en bra låt är en bra låt , även om den kanske inte är så creddig i de kretsar man rör sig.


"Crazy Horses" av The Osmonds är en bra låt.
Många band har gjort covers på den. Jag köpte den och tog hem den i en brun papperspåse, för jag ville inte att någon skulle veta att jag hade den."
Joe Elliot, Def Leppard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar