Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 23 december 2013

Bildspecial: Satyricon, Debaser 2013-12-20

I fredags var det infirande av jullov med ett stycke fantastisk konsert.
Ett band som ALLTID är bra live, och som dessutom avslutade turnén för senaste alldles lysande självbetitlade skivan.
Satyricon.
Denna kväll skulle förstås inte bli något undantag.
Fantastiskt band, ruggigt bra ljud och en setlista to die for. 
Saknade inte en enda låt, och att man dessutom flugit in Sivert Høyem för denna turnéavslutningen lyfte "Phoenix" ytterligare.
Förbandet Chtonic var väl helt okej, men det här är ingen recension av dem.
Det är iofs inte heller en recension av huvudaktens insats, det enda jag ska säga där är att jag fortfarande, på andra sidan helgen, är rätt tagen över deras insats, och kommer på mig själv att nynna på låtar från kvällen ifråga, likväl som att jag kommer på detaljer.
Det bästa jag kan göra, så här dagen innan julafton, är ett knippe bilder.
Kanske kanske får du känslan av hur det var.
Kanske inte.
Men det var... jävligt bra.
Satyricon!

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Ser ut att ha varit en grym kväll. Det är så att man blir lite avis. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ....en mycket grym kväll Christofer. Satt i flera dagar efter själva giget!

      Radera