Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 3 februari 2014

Behemoth "the Satanist" maxar betygsskalan på Werock!

Måndagmorgon, och i helgen har det varit månadsskifte.
Det betyder att nya recensioner är publicerade på Werock, även om jag själv denna gång inte bidragit med en enda rad. Jag hade för avsikt att inkomma med skrift om Jake E Lee's återkomst till hårdrockscenen med sit nya Red Dragon Cartel, men vardagen hann ifatt mig och fångade mig i ett järngrepp. Får åtgärda det i nästa skede.

Istället kan vi konstatera att Behemoth tar hem BiblioteKarins första maxpoängare, 10 poäng, i betyget för nya "The Satanist". Fantastiskt!
Vilken start på skivåret!

Dessutom har vi nya skribenten Christofer som debuterar med Iced Earth, och pålitlige Fredrik som lånar Vista Chino ett öra.

Som om det inte vore nog så kan man konstatera att omröstningen om Bästa Svenska Debut år 2013 är avslutad, och att den extremt jämna kampen mellan Bloodlit ("Dead On")och System Annihilated ("Furor")har vunnits av... System Annihilated!

 GRATTIS!

Nu startar vi veckan. Imorgon ska jag försöka få upp lite bilder från spelningen med Alcest och Hexvessel från förra veckan. Till dess får du hålla tillgodo med lite klassiska snögubbar..!

2 kommentarer:

  1. Amazon skickade precis mitt ex av The Satanist. Jösses vilka höga förväntningar man har nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Man får hoppas de nu inte lägger krokben för bedömningen och upplevelsen..

      Radera