Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 23 april 2013

Weekend Warrior

Jo.
Jag förstår att ni undrat.
Hur blev det egentligen, det där med maskeraden?
Det slutade som du ser på bilden ovan.
Frugan var hemma med barnen (logistiska bekymmer), medan jag gick som Zorro.
Det var rätt kul, hela baletten, och att se Stålmannen, Jokern, en Avatar, Arthyr Dent, Björn Borg med flera rocka loss samtidigt var... ja.. kanske inte vackert, men speciellt.
Bästa utstyrseln borde ha gått till snubben som kom som King Diamond. Så klart.
Jävligt läckert.
För övrigt kan jag säga at jag plockade upp lite skvaller.
Cain kommer med en EP snart, man håller på spela in en uppföljare till "The Master Clockwork", och eftersom man haft lite förändringar i medlemsskapet så utlovas ett lite rakare sound.
Den som lever får se.

Även Straight Frank håller på med en uppföljare till debuten som, äntligen, kom ut förra året. Och även där pratar vi tydligen om något som Tobbe - frontmannen - är riktigt exalterad över. Blir spännande!

För övrigt då.
Vad bjöd helgen på?
Sol.
Och grillpremiär!

Riktigt härligt, även om jag faktiskt valde ett enkelt alternativ.
Orkade inte fixa något spektakulärt, utan körde lite kött, majs och korv till kidsen.
Behövs liksom inte så mycket så där första gången för året, det sitter rätt fint ändå...

Mindre fint satt ju Stones utmaning i Record Madness.
Förkrossande bra inlägg (som vanligt), och sen slängde han tillbaka bokstaven S.
S.
Jag har egentligen bara en sak att säga om det.
S is a mess.
Visserligen innehåller det rätt mycket skivor, men det är säkert en av de bokstäver med mest konstiga och ologiska hål som finns i min samling. Och som är spretigast vad gäller fysiska/digitala kopior. Det kommer, minst sagt, att bli en utmaning...

Under S borde ju också Stone Sour återfinnas, och jag måste dela med mig av bilden som R2 har skickat, den som visar huset man kan bygga om man har de fysiska exemplaren av både "House Of Gold And Bones Pt 1& 2". Snygg grej, faktiskt, att man får sätta ihop de båda till just ett hus! 
Det där, det är ju att ta förpackningsnivån ett snäpp till...

Nå. Det om det. Nu ska eder weekend warrior, the freedom fighter with the ugly mustache, ägna sig åt vanligt hederligt kneg. Jobb. Vardagskrig.
Och under tiden ska det lyssnas på nya Volbeat, Kadavar, Vidunder och Ghost. Eller Ghost B.C, som de tydligen heter nu. (vad är det med det, hur ska man döpa dem egentligen?) Bland annat. Stay tuned för recensioner...

4 kommentarer:

  1. Stonesour i stället för pepparkakshus!

    SvaraRadera
  2. Det är väl bara i usa som dom heter Ghost B.C?

    SvaraRadera
  3. Japp I Sverige så heter dom Ghost
    Men i USA så heter dom Ghost B.C
    Vet inte varför tror att det var något om Rättigheter eller något tror jag

    Plattan är jävligt bra
    Kolla här

    http://rebbansfilmmusikmm.blogspot.se/search/label/Ghost

    SvaraRadera
  4. Underbar bild på dig och avis blir jag så klart över din grull premiär! ;)

    SvaraRadera