Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 12 december 2010

Jullov för Live!-serien. Och lite blandade nyheter...

Jo, tro det eller ej - vi har kommit så långt in i december att det faktiskt är dags för jullov för en del av Metalbloggens fasta inslag.


Varannan söndag får du ju normalt sett tips om en mer eller mindre oumbärlig liveskiva du verkligen behöver i din hylla, men förra omgångens mästerverk från Accept är sist ut för terminen. Just nu är det jullov innan serien återvänder med en ganska ny skiva från ett svenska band efter helgerna. Kan du inte hålla dig får du väl kolla in de gamla rekommendationerna då, de finns i arkivet!

Istället får du denna söndag lite blandade nyheter. En del vet du säkert, annat kanske inte. Hur som helst - håll till godo!

  • Motörhead har släppt ett vin, ett shiraz. Hur tuff flaska som helst, och det här har rapporterats om på flera siter. Såhär skriver Systembolaget om flaskan, och själv fick jag en butelj av en arbetskamrat. Ibland är det bra att vara erkänd rocker... Snygg flaska, eller hur?
  • Earache startar sin första egna butik nu i julhandeln. I Nottingham. Det kanske du skiter i, men eftersom jag har bott i just Nottiongham och handlat i den aktuella West End Arcade så tycker jag att det var kul. Det tycker även svenska Enforcer, antar jag, som verkar vara dragplåster. Tyvärr. Inget ont om svenskarna, men det hade varit tuffare att ha Bolt Thrower som ju kommer från Nottingham!
  • Opeth går in i studion i början av året! Så jävla bra, tycker jag, och med tanke på att Mikael Åkerfeldt berättar i senaste numret av Sweden Rock att det kommer bli ett radikalt annorlunda album så är man ju verkligen spänd av förväntan. Jag tror det blir Opethsound på allt i alla fall, men kanske mer spret och mer prog och 70-talsinfluenser. Å andra sidan... det där med att tro har ju inget med fakta att göra. Den som lever får se...
  • Jag är klar med min årsbästalista! Ja, i alla fall i skallen, den är inte utskriven än. Möjlighet till förändring finns alltså fortfarande, men som det ser kommer jag att bryta mitt löfte till Bullet For My Valentine. De hamnar just utanför!
  • I gårdagens hets över Candlemasstävlingen så glömde jag ju att det dessutom finns läsning av Martin på Werock - denna gång en recension med bilder av paketet med Soilwork. Du hittar artikeln här!

Imorgon är det Lucia. Då får man se vad som händer. Hepp!

4 kommentarer:

  1. Är det lucia i morgon?
    Det var som fan!

    Bra och coolt inlägg, känner du för att skicka tom flaskan sen så går det bra också ;)

    SvaraRadera
  2. Fan vilken flyt att du fick en flaska... Dom går inte att få tag i längre, tog slut på 5 röda...

    SvaraRadera
  3. Verkligen flyt, vill ju prova den åtminståne.

    SvaraRadera
  4. Det varkar som om Steven Wilson kommer vara med på ett hörn på denna Opeth-skiva. Kan tänka mig att det går åt det ännu mer proggressiva hållet á la 70-tal. Vi vet ju alla vad Åkerfeldt tycker om den eran. Kommer bli riktigt spännande.

    SvaraRadera