Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 17 september 2013

Billigt. Dyrt. Bra. Spännande. Dåligt. Trevligt.

En bild säger mer än 1000 ord - därför blir detta inlägg ett knippe bilder och enbart ett fåtal ord...

 
Hälsade på i Farsta i helgen. Billilga skivor på ÖB, så jag utökade mitt förråd av Mustasch-plattor med hälften, och mitt Pro-Pain utbud från 0 till 1. 20 spänn för två skivor. Löjligt.
jag köpte förstås ett extra "paket", så vill du också ha Mustasch och Pro-Pain får du vara först att säga det i kommentarerna.
I Farsta har de också Pang Pangs lokalbryggda öl.
"No It's Not From India, It's From Hökarängen IPA" samt "Puttin' In Hours Pale Ale".
Snygga etiketter, men närmare 40 pix per flaska är ju motsatsen till billigt...
 
 
...var också hos kompisen R2 i helgen, och han påminde om det kommande livesläppet med Testament, "The Dark Roots Of Thrash", som vi också tjuvkikade på via YouTube.
Gosse, det kommer bli något...! Hej köptvång!
Annars fick jag brev från Stonegriff, med kanske den trevligaste lappen på länge fastklistrad.
Molde tackar för demorecensionerna och skickade den samlade debutplattan. Mumsigt - men det väcker också en fråga om hur det ska bli det där med demorecensionerna.
Jag får massor av förslag och band som vill vara med, men orkar inte riktigt driva det där på ett bra sätt. Lekte ett tag med tanken att köra en form av samlingsgrej, typ fem band i taget lite mindre djupgående, och att man kan ladda hem en zipfil med kanske en låt från varje band, men jag vet inte.
Har du något bra förslag?

Mindre kul - Werock är nere.
Det verkar vara något med PHP eller forumet eller nåt, och ingen av oss som pysslar med siten är speciellt hemma på det där med tekniken.
Kan du sånt? Kan du hjälpa oss?

Till sist:
Bra den där plattan. Sällskapade mig igår kväll runt löpspåret.
Det gick... ganska så fort... Med hjälp av Carcass hade jag den första rundan p ålänge som jag inte hade ont eller var tvungen att springa med kompensation i löpsteget för att ett knä har bråkat. Mysigt...!

4 kommentarer:

  1. en mustasch sitter ju alltid snyggt. :-)
    ./Spaderess

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spader -> Fint så. Vill du inte ha den andra också? Pro-Pain live?

      Har dock (som vanligt) kastat gamla mail, och därmed din adress. Du får skicka den på nytt....

      Radera
  2. Oj det var mycket på en gång. Viktigast är att hålla koll på Testaments liveskiva och testa lite Pang Pang-öl, tyvärr verkar det som om att det bara är Hökarängens IPA som går att beställa på Bolaget.

    Trist med Werock. Kan inget om det men hoppas att siten snart är på banan igen.

    SvaraRadera
  3. Kul med lokala brygder! Har lite lokala tyska blask öl som du ska få. Kan faktiskt lite PHP, men har helt enkelt inte tid att pilla med sånt nu, så vi får hoppas att någon annan har kunskapen och tiden att ordna detta.

    SvaraRadera