Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 2 september 2013

Werock fläskar på - månadsrecensioner!

Detta månadsskifte har Werockskribenterna verkligen fläskat på.
10 recensioner med så spretiga akter som Bonafide, James LaBrie, IWrestledABearOnce (högst betyg av alla i denna omgång med 9/10), Fleshgod Apocalypse och Watain. Bland annat.
Från min penna två helt olika alster:

Du hittar System Annihilated "Furor" samt Bazooka "S/t" om du klickar på respektive bild, och det är verkligen helt olika erfarenheter. En från Umeå, en från Grekland - och i en av recensionerna får du också veta hur det känns att pinka på ett kostängsel.
De är också väldigt olika i sitt betyg, där den förstnämnda sopar hem en betygsåtta medan den andra får kravla sig upp till hälften av det.

Nå.
Det om det.
Jag tänkte vi skulle prata lite mer om den här plattan och recensionen:
Watain "The Wild Hunt" tog alltså topplaceringen på skivförsäljningslistan, och det är väl ingen överdrift att säga att det är en av de största snackisarna i år. Fredrik delar ut 8 i betyg i recensionen och har en hel del poänger i sitt resonemang.
Jag har ett par varv med skivan under bältet, och närmar mig så sakta en recension... och den känns som en sådan som kommer ta lite tid att skriva.
Det blir till att väga sina ord, min inställning är nämligen en aning kluven så här långt.
"The Wild Hunt" är, med lätthet, den minst vildsinta skiva bandet kläckt ur sig - och det myntet har helt klart två sidor.

Nå - du hittar alla Werocks månadsrecensioner här. Det är mycket läsning.
Och duger inte det så har ju såväl Veckans Tips som Besatt sparkat igång igen. Du har har direktlänkar ute till höger om du kör fullversionssidan, och om du kör mobilversionen så klickar du här för Red Hot Chili Peppers-Besatt samt Napalm Death-Veckans Tips här.
Och för att lätta upp måndagen i övrigt bjussar jag på den här.
Ibland kan skyltar piffas upp så de blir roliga, och den som handgnuggat om ett "a" till ett "o" har faktiskt gjort en kulturell välgärning, vill jag påstå. 
Glad Måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar