Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 22 mars 2010

Summering av helgen

Ahh... måndagmorgon. Kaffe i koppen, datorn igång, kostym på, senaste Hypocrisy i högtalarna (jo Per, du har rätt... den är verkligen mycket bra, även om det tog undertecknad en lång stund att införskaffada den...). En händelserik resa till jobbet bjöd på närapå-krock med en "stockholmssopad" bil vid parkeringen och Immolations senaste verk på maxvolym. Dessutom höll jag på att sätta mig i fel bil när jag hade tankat. Förvirrat...

Helgen bjöd för övrigt på bra väder, kasst väder, sovmorgon, svin-ottanmorgon, förlust för mitt hockeylag och framförallt ett långt besök på Häringe Slott där mitt bröllop ska stånda så småningom. Provsmakning av menyer, träff med DJ's, blomsterarrangörer och gud vet allt. Bra, men man var ju helt slut när man kom hem!

Som ni ser på bilderna var det i alla fall lite kändisar där, jag tror det är John Bush samt Joey Vera från Armored Saint som poserar, och tydligen har Rock'n'Rolf från Running Wild lämnat sin mössa & sabel på bordet... (jaja, kasst skämt, men vaddå... man får ha taskig humor när man är pappa. Det är en rättighet!)




Förutom det så måste man ju fundera på det här med SM i Hårdrock.

Vad händer om det blir oavgjort i en match? Det har jag inte tänkt på alls, faktiskt. Candlemass ser ju ut att köra över Deathstars, men i övrigt kan det ju faktiskt hända.

Utslagsomröstning innan kvartsfinalerna?

Flest skivor i diskografin vinner?

Diktaturbeteende där jag bestämmer?

Tål att tänkas på, men tills vidare tror jag att jag gör som vanligt. Struntar i det så länge, så tar vi det om det blir aktuellt senare i veckan...

2 kommentarer:

  1. Annars kan du ju enbart gå på de band som är bäst ;-) och låta Marduk, Mustasch, Arch Enemy, HAMMERFALL, Candlemass, Dark Tranquillity, Watain och Backyard Babies gå vidare ;-)

    Cheers!

    SvaraRadera
  2. Ja eller, Marduk, Entombed, Opeth, Katatonia, Candlemass, Meshuggah, Watain & Hardcore superstar:)

    SvaraRadera