Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 11 mars 2010

3 Röster om Throwdown


Amerikanska Throwdown föll Metalbloggen i smaken. Recensionen stannade med en 4:a i betyg, och det är en skiva som får en hel del speltid för Rebellängeln. 3 Röster kollar av vad panelen säger!
Per:
Bandets förra platta Venom & tears tyckte jag var en riktig kanonplatta trots att det mer eller mindre var ett Panteraplagiat.
Denna platta gör mig dock bara förvirrad. Det spretar åt alla håll och det känns som om de inte vet riktigt själva vad de vill längre.
Betyg: 2
The Woan:
Låter som mycket annat i genren, t ex Pantera och Slipknot. Melodiösa låtar, tungt, svängigt och ganska ospännande. Det känns som Throwdown vore bestämma sig, aggressivare eller mjukare. Det här är mellanmjölk.
Betyg: 3
R2:
Hårt och med attityd. Men ändå lent. Bra sång och coolt gitarrspel. Jag gillar det och det växer vid varje lyssning.
Betyg: 4
Högst snitt hittills i serien "3 Röster om..", 3,00. Trots variationerna hos panelens medlemmar så verkar Throwdown vara något på spåret, tydligen!

2 kommentarer:

  1. Såg dem som förband till Chimaira och Unearth(även Dååth spelade)i höstas.
    Visserligen var ljudet ganska kasst under deras speltid, men det kändes inte alls engagerande. Kändes inte som ett band att lägga på minnet.
    Fast nu kan jag nog säga att jag verkligen vill gilla bandet. I alla fall just denna skivan för omslaget är ett av de snyggare som kommit de senaste åren.

    SvaraRadera
  2. Hm. Jag hörde det där om den spelningen.
    konstigt som fan egentligen, för hela Throwdownmusiken bygger ju på nåt sätt på energi och närvaro.
    Du är dock inte ensam om att säga ungefär såhär, så uppenbarligen ligger det nåt i det hela!

    SvaraRadera