Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 25 maj 2013

Örebro, Metallsvenskan - here I come!

Hey ho - lets go.
Till Örebro, där Metallsvenskan går av stapeln!
Ska bli helt vansinnigt kul, och vilket spelschema sen.
Igår var det ju fredag, för er som minns det. 
Är man som jag och åker idag så missade man alltså Hardcore Superstar och At The Gates (och lite annat löst svammel som Corroded). Det kan jag leva med.
Lördagen dock.. ujujuj.
F.K.U.
W.E.T
Troubled Horse
Primordial

Det får bli uppvärmningen (imorgon ska jag förresten använda Citatet för att svamla lite om det där med spelningar i sol och dagsljus, speciellt om man är ett band som just Primordial, dvs ett band som verkligen tjänar på att spelningen omges av lite mörker... missa inte det), innan det blir lite paus för min del. Jag kommer nog inte att se Adept och Bullet.
Det blir en lämplig vätske- och matpaus innan avslutningen stavas
Vomitory
Graveyard
King Diamond

Det, mina vänner, är riktigt bra!
Jag antar att jag förstås kommer ha kul med resesällskapet, som bland annat innefattar Jolly Jonny, samt att det kommer finnas möjlighet att kanske skaka tass med lite semikändisar inom hårdrocksvärlden - och kanske med svinga en bägare med lite nätkompisar, fast i riktiga livet så att säga. Ni är några som ska dit vet jag, pm:a mig på Facebook så kan vi byta nummer om ni vill dejta. Så att säga.
Annars kan man reflektera över just resmålet.
Örebro.
Det är en av de städer jag faktiskt knappt varit i, något som tillhör ovanligheterna efter mitt jobb på Games Workshop och ett övrigt yrkesliv som de senaste 15 åren inneburit en hel del resor och kundbesök på många ställen i vårt vackra avlånga land.
Men Örebro är lite av en doldis för mig, så jag tog den mest kända bilden överst i detta inlägg för att symbolisera stan. Det är väl en borg eller ett slott, men det är egentligen inte därför jag tänkte reflektera över stan.
Det har istället med musiklivet att göra.
Påfallande många bra band har nämligen just Örebro som hemstad.
Bara på den här bloggen har jag haft Coldworker, Millencollin, Blowback och Torture Division, och det är väl rätt överrepresenterat?
Minns jag inte helt så finns det väl band som exempelvis just Graveyard som har rötterna i stan också  (och Captain Crimson, väl), så något verkar det ju finnas i vattnet där. Vill du kan du också spendera lite tid med att läsa intervjun med Blowback, där delar av snacket handlar just om stans musikklimat. Det kan ju vara nöje en lördag i slutet av maj.

Själv har jag dragit på mig min häftigaste stass.
Hårdrocks-tischa (Behemoth!), tatueringar och kalnande hjässa.
Helt unik look i Örebro denna helg, med andra ord... :)

4 kommentarer:

  1. Nice! Själv satsar jag på Iron Maiden och Getaway i sommar :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det är sköj. :)

    SvaraRadera
  3. Jag kollade lite efter dig, men hade jag läst det här inlägget innan, så hade jag kanske haft större chans att hitta dig. Men, men det hade ändå bara blivit lite svammel om hur bra din blog är och stalker känslor hade anats bakom den alkoholstinna andedräkten.

    SvaraRadera
  4. Matrulda & Christofer -> Det var väldans trevligt!

    Järnbrallan -> Synd att du inte hittade mig. Det hade ju varit kul.... men det går kanske fler tåg!

    För övrigt - massivt inlägg med bilder och text i skapandet. Kommer upp vilket år som helst..

    SvaraRadera