Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 5 januari 2014

Hårdrockskväll 2014!




Idag smäller det!
ÅRETS BÄSTA KVÄLL!

Under hela året har jag samlat, tisslat och tasslat, och ikväll får man chansen att avtäcka allt. Dessutom kanske det bästa av allt - att upptäcka ny (eller gammal) musik man inte visste var så bra som bara musik kan vara!

För min del har jag en skiva med blott och bart smygisar.
Som jag hoppas kunna ge de andra en del nya uppslag.
Det betyder också att jag har valt bort en del låtar, med akter som jag i ett svagt ögonblick till en eller annan av Hårdrockssamfundets medlemmar råkat yppa något om.
Med den logiken faller ex följande bort:
  • Black Pyramid
  • Solstafir
  • Dead Lord
  • Life
  • Soreption
  • Crobot
Tunga namn, men visst finns det pärlor kvar.
Ojojoj... 

Nå, imorgon kommer jag att avtäcka alla mina val.
Det blir ett automatgenererat och förskrivet inlägg, och jag det kommer också en spellista på Spotify så du kan hänga med själv. Där kommer du bland annat att få upptäcka den bästa svenska doom-upptäckten jag gjort sen... Candlemass, samt den mest spelade skivan av alla under hela detta år från min sida - progressiv döds som inte återfinns på någon av årets listor.
47 minuter ungefär, ren spelglädje.

Vill du frossa i alla kommande Veckans Tips som ändå inte klarade att ta sig till de sista 8 spåren så har jag skapat en spellista på Spotify. Hårdrockskväll 2014, Alternativen.
Här finns mycket godsaker...!

Till dess: Glad Hårdrockskväll!

4 kommentarer:

  1. Soreption hade jag nästan glömt bort. Får inte missa deras nya skiva i februari.

    Ha det så kul ikväll!

    SvaraRadera
  2. Ha det så Jävulskt kul då Nördar :p
    Förlåt kunde inte motstå haha
    Kram Kram
    E

    SvaraRadera