Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 31 augusti 2009

Recensioner, en snabbgenomgång

Gårdagens recension av Behemoth markerade på sitt sätt en brytpunkt på bloggen.
Alltså att vi klarat av de plattor som kom i början av sommaren och nu är inne i "modern tid", där alltså "Evangelion" var den första. De närmaste 2 veckorna ligger även alster från Killswitch Engage, Job For A Cowboy, Ex Deo och Ghost Brigade redo för recension, men sen är det slut på plator som finns ute - därefter blir det recensioner allt eftersom nya plattor släpps. Och det blir nog bra - det ser ju ut att vara en späckad höst på skivfronten!

För att summera 2009 kommer här också en snabb kort kommentar om en del andra plattor som bloggen tagit del av i år. Kanske har jag missat någon, men vafanken... håll till godo!

Mastodon "Crack the Skye" - otrolig platta, kandidat till årets bästa.
Napalm Death "Time Waits For No Slave" - nja, denna gång orkar inte ens jag sätta mig in i manglet...
Tribulation "The Horror" - Ojoj...vilken debut! Stordåd förväntas i framtiden.
Queensryche "Americn Soldier" - Nja, det här är för slätstruket. Vissa ljusglimtar, men... nej.
Lions Share "Darkest Hours" - okej, men för ojämnt för att hålla en hel platta.
Lamb of God "Wrath" - riktigt bra, en helgjuten skiva
Kongh "Shadows of the Shapeless" - bra platta, men inte direkt lätt att ta till sig
Crucified Barbara "Til Death do us Party" - skön rockstänkare, helt ok platta

Vilken platta tycker du är bäst 2009, så här långt?

2 kommentarer:

  1. jag funderar på vad jag egentligen har köpt i år, det är inte mycket. Måste inventera!

    SvaraRadera
  2. Jag funderar på om jag har köpt någon mer platta från 2009 än Hardcore superstar. Den får min röst hittills. Men i och för sig så är ju LOG plattan en käftsmäll.

    SvaraRadera