Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 19 oktober 2009

iTunes, del VI

Jubel och fanfarer - vi är nere på de sista 5 i vår nedräkning.
Just nu är det alltså dessa spår som är mest spelade i bloggens iTunes...

5 - "We Rock", Dio
4 - "Blinded by Fear", At The Gates
3 - "Eyes of a Stranger", Queensryche
2 - "Slaughter of the Soul", At the Gates
och sist men inte kortast eller minst...

1 - "Ghost of Perdition", Opeth!

Lite överraskningar för eder bloggare även i toppdelen av listan. Att At the Gates har 2 av topp4 är t e x en mindre gåta även för mig - fast jag tror att det har att göra med två saker. Dels är plattan "Slaughter of the Soul" riktigt bra i sig, dels finns just de här 2 spåren med på flera av mina spellistor i iPoden.
Både "We Rock" och "Eyes of a Stranger" tillhöra de bästa låtarna på respektive grupss bästa plattor, så de spelas frekvent av den anledningen, och nummer 1 på vår lista... tja, Opeth är ju Opeth, och just den där låten har en speciell plats hos mig. Jag tycker den är heeeelt fantastisk, alla dryga 10 minuterna!

Naturligtvis undrar man ändå en del. Jag hade själv inte riktigt koll, och hade garanterat gissat annorlunda själv. Till exempel fanns ganska mycket "mjuk" musik med i toppen, trots att jag oftast säger att jag föredrar lite hårdare tag.

Imorgon avslutar vi den här lilla kollen med en del funderingar.
Dessutom är bloggen nyfiken.
Hur ser era listor ut? Och stämmer de med vad ni trodde?

2 kommentarer:

  1. Trevligt urval :) Jag har ingen statistik, men kan konstatera att både "Slaughter of the Soul" och "Blinded by Fear" har snurrat i mina spelare senaste veckan, dessutom Immortal och Paradise Lost från "Mest i spelaren"-listan. Vad gäller Keep of Kalessin föredrar jag senaste, "Kolossus", även om "Armada" också är grym.

    SvaraRadera
  2. Hej Kim - kul att du gillade sammanställningen. Jag hade själv riktigt kul att göra den!
    Håller med om att även Kolossus är bra, men för mig står Armada snäppet över. Blir nog ofta så att man "förälskar sig" i första plattan man hör med en bra grupp...
    Vad gäller Immortal så får du recension av All Shall Fall här imorgon. Blir spännande att se om du håller med mig!

    SvaraRadera