Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 25 januari 2011

Resultat - Världens Bästa Hårdrocksgitarrist, del 1

Phuu!
Första holmgången är avslutad nu, 2 segrare har tagit sig igenom eldprovet och kommit fram som kvalificerade till "kvartsfinalerna".

Kerry King, Slayer.
Zakk Wylde, Black Label Society.

Dessutom ger vi en andra chans till Dave Mustaine, Megadeth samt Matt Pike, High On Fire som lyckats knipa respektive andraplats. De får chansen en andra gång i ett "uppsamlingsheat" mot slutet.

Rätt olika typ av gitarrister ändå, Kerry och Zakk, men till slut var det ju bekväma segrar med 28% samt 31% av rösterna. Och på tal om röster.. ganska mycket röster blev det. Runt 70 stycken per grupp. Det är riktigt bra för att vara den här bloggen. Kul!
Dessutom var det lite överraskande resultat tycker jag. Trodde ex inte att Brent Hinds från Mastodon skulle vara nära att lugga Mustaine på andraplatsen, eller Matt Pike skulle ta sin andraplats så enkelt i den andra gruppen..

Nå, 2 klara nu. Europa pågår för fullt, och kanske är det bäst att förtydliga:
Det kommer två egna grupper för Skandinavien och Sverige.
Jag har inte glömt en viss svensk legendarisk gitarrist. Det skulel jag aldrig våga. Då finns det väl risk att man unleashes the fucking fury...!

3 kommentarer:

  1. Jag känner mig i så fall lugn och nöjd. Du klarar dig den här gången.

    Men du ligger alltid lite på minus eftersom att jag är rasist mot skellefteå. ;)

    SvaraRadera
  2. Zack var som bäst 1987-1994 iallafall!:)

    Kolla föressten gärna in vår nya bandblogg: http://riotsweden.blogspot.com/

    Ha d gött!

    SvaraRadera
  3. Hellyeah, det var dom jag röstade på... Svenska folket har smak!

    SvaraRadera