Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 28 januari 2011

Bildspecial: Bring Me The Horizon

Igår var det spelning, i jag trodde i min enfald att det var Bring Me The Horizon som skulle spela. Det stod ju så på den rätt dyra plåten, och efter uppvisningen bandet hade på metal town för två-tre år sen så var förväntningarna höga igår. Adderar man manterialet från nya plattan så kan man inte säga att de minskades heller.
Nu kom dessa minst sagt på skam.
Det visade sig nämligen att det var tre förband, och det ena var sämre än det andra.
Inledande Tek-One var på ren svenska så jävla usla att jag ville svälja rakblad. Som tur är fick de "bara" en halvtimme innan nästa stjärngäng entrade scen. Devil Wears Prada.
Nä.
Det bästa med dem var väl att de också bara fick en halvtimme.
Så, brittiska Architects då? Lite mer eget sound, och sticker i alla fall ut en del, men totalt sett så var de prick lite meningslösa som Pradamänniskorna innan.

Så, till slut, var det dags för huvudnumret. Bland publiken var jag inte ens äldst, min kompis Per var med och han är ju nåt år äldre. Jag var näst äldst.
Och tyvärr kände jag mig inte yngre sen, för jag tycker det var en ganska avslagen tillställning. Bandet hade en dag på jobbet, publiken röjde lite pliktskyldigt men ställde inte upp på den andra "wall of death" som sångaren Oliver Sykes försökte anordna.
Naturligtvis var det inte den gängse uppfattningen bland kidsen i garderobskön, men... det känns som om jag sett något fler olika spelningar än de flesta som var där, och våra referensramar skiljer sig lite.

Dessutom - bandet spelade i 50 minuter. Vafan? 320 spänn för plåten, genomlida misären innan och sen bli lurad med en spelning under timmen? Svagt.
Visst fick man bra låtar som "It Never Ends", "Football Season's Over", "Chelsea Smile", "Blessed With A Curse" och "Crucify Me" - man jag kräver faktiskt mer av en liveakt idag.

Fan, tur det är fredag idag. Ska sluta gnälla nu, och istället servera lite bilder. Håll till godo!








---------------------------------------------------------------------------
Architects på scen.
Antagligen fick de följa med eftersom de var från Brighton och kompisar med Bring Me The Horizon. För inte kan väl bandets kvalitet ha varit anledningen?

--------------------------------------------------------------
...Devil Wears Prada på scen.
Devil Wears Prada?
Nä. Han gör ju inte det.
Pojkar - om man inte är riktigt bra i den här genren så är man mer eller mindre meningslös.
Ni är inte riktigt bra i den här genren.
Även om rensången var grymt vass så fick vi ju höra den i två strofer varannan sång, typ.
Inte bra.

5 kommentarer:

  1. Ha, precis vad jag hade förväntat mig. Men hur var bandet live då?

    SvaraRadera
  2. Hoppsan bara 50 min, det var verkligen snålt.

    SvaraRadera
  3. Haha, vad du är gammal! Låter ju riktigt surt, tur som sagt att det är fredag. Trösta dig med en riktigt god whisky, jag vet ju att din samling har en totalålder som nästan når upp till din egen.

    SvaraRadera
  4. Jag kan tänka mig att Bring Me The Horizon medvetet valde tre riktigt ruttna förband för att själva inte framstå som de klåpare de är.

    SvaraRadera
  5. Tom S -> Jo, bandet var rätt tajt, gjorde väl inga fel heller, men jag har ju sett dem förr.
    Och då har de varit bättre..

    Pargus -> Jodu, så blir det! :)

    Snusgrop -> Hm. Nja, jag tror inte de är så utstuderade, det kändes faktiskt mer som om de plockat med lite folk de brukar klubba ihop med hemma i UK.
    Men vad vet man. Nu slapp de ju jobba så länge i alla fall. 50 minuter? Vad fan...

    SvaraRadera