Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 5 mars 2011

Så Slutade Elitserien!

En gång i tiden tippade jag hur Elitserien skulle sluta.
Det gick ju sådär, kan man konstatera nu när det är avgjort...

Så är slutade det:
1) HV71
2) Färjestad
3) Skellefteå AIK
4) Luleå
5) Linköping
6) Djurgården
7) Brynäs
8) AIK
9) Frölunda
10) Timrå
11) Södertälje
12) MoDo

Så, mitt resultat då?
Rätt på ettan och tvåan - resten fel. Speciellt en del.
Luleå lyckades bra mycket bättre än jag trodde, lite som en humla som inte borde kunna flyga.
Frölunda tvärtom, total katastrof...

Så, har jag nu fått på nöten så jag inte vågar tipp mer?
Inte då.

Kvartsfinaler startar snart.
De slutar såhär:

HV71-AIK = utklassning. Kanske, kanske, kanske tar Gnaget en seger med hemmapubliken i ryggen, men det är tveksamt.

Färjestad-Brynäs. Gävlelaget ska ha cred för vad deras kids har uträttat, men här tar det slut. Jag har tippat Färjestad som slutsegrare, och sert yvärr ingen anledning att ändra på det. Det vore annars bra, Loobs pojkar trycker jag inget vidare om!

Skellefteå AIK-Linköping. Ska vi säga 7 matcher, som vanligt mellan dessa lag? Norrlands AIK knotar sig vidare ändå.... hoppas jag...

Luleå-Djurgården. Humlan slutar flyga, och jag tror Animal Garden tar en rätt komfortabel seger.

För övrigt ska MoDo spela Kvalserie. Undrar verkligen om de överlever det...

1 kommentar:

  1. Det är synd att löven inte får möta dem. Det är ju bara då vi spelar mot löven och Saik som vi är bra. :D Sm-gul till de gröna djävlarna i år.

    Knark. Ge mig. NU!

    SvaraRadera