Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 17 mars 2011

Hej Finland!

Idag är det torsdag - och jag ska jobba halvdag. I kalendern ligger istället en enkel resa med fmailjen, rundtur med fyllebåt till Finland och tillbaka! Nedan har du bilden på bytet förra gången (och vill du se mer från den resans frestelser så har du det här)

Precis som vanligt innebär en familjeresa med båt till Finland att det ges goda möjligheter att lyssna på en del fin musik i hörlurar sen resten av familjen dunat in. Och varför inte göra det med lite finsk fägring?
Jag säger att nästa stora export från vårt östra grannland är Ghost Brigade, ett band som verkligen förtjänar uppmärksamhet. Senaste plattan "Isolation Songs" väckte mitt intresse för bandet (recension här), och sen dess har även debuten "Guided By Fire" hunnit med att dyka upp som Veckans Tips.
Passar perfekt som uppladdning för resan, likväl som avrundning senare i natt.
Varsegod - här är "My Heart Is A Tomb". Vi ses imorgon!

3 kommentarer:

  1. Ha det så trevlig, misstänker att det blir lite provning snart :)

    Visste du föresten att Ghost Brigade öppnar upp för Dropkick Murphys på frysen nästa månad.

    SvaraRadera
  2. Stones - Nope, det visste jag inte. Intressant!
    Och visst blir det provning snart. Jag har fyndat...

    SvaraRadera