Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 14 februari 2010

For All You Lovers: HIM!

Idag är det Alla Hjärtans Dag. Läge att mysa med din speciellt utvalde och lyssna på fin och kärleksfull musik. Mest kärleksfulla kanske finska HIM är - de kallar till och med sin logga för heartagram, och skriver musik som tonåringar kan tråna till.
Personligen gillade jag bandet rätt bra förr, och jag tycker fortfarande att "
Dark Light" från 2005 är bra soft musik att ha i bakgrunden.
Nya verket "Screamworks: Love In Theory And Practice" är däremot inte lika bra, efter de få lyssningar jag gett plattan på Spotify. Det är lite för mjukt, och känns lite för mainstream för att jag ska falla pladask.

Hur som helst, HIM (som förresten egentligen är en förkortning för His Infernal Majesty, har jag för mig!) är bra musik att pussas till. Passande just idag, alltså!


5 kommentarer:

  1. Om dessa tycker jag ungefär som du tycker om Sonic Syndicate.
    Helt meningslöst band som saknar existensberättigande;)

    SvaraRadera
  2. Hehe... det kanske man skulle ha en omröstning om: vilket band är mest slöseri med luft? :)

    SvaraRadera
  3. Genom videon har jag följande analys:
    Killarna i bandet vill verkligen vara tuffa killar som lirar blytung metal. Då tyvärr ingen av dem kan skriva låtar så får de finna sig att vara kompband i Ville Valo(z) orkester.
    Det är inte alls vad de verkligen vill men det ger ett helt OK lönekuvert och får turnera jorden runt:)

    SvaraRadera
  4. Att bandet egentligen är Villes projekt råder det ju liksom ingen tvekan om - och vem vill inte vara en tuff metallgitarrist? :)

    SvaraRadera
  5. Mitt förhållande till HIM är verkligen kluvet. Ville Valo är en fantastisk sångare när han är som bäst. Just nu lyssnar jag på CD:n med akustiska versioner av låtarna som följer med digipack-utgåvan av nya albumet. Väldigt rätt tänkt måste jag säga :)

    SvaraRadera