Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 12 februari 2010

HIM headlinar Pier Pressure!

De utökar ganska hårt, grabbarna och tjejerna som vill dra folk till Göteborg.
Inte med artister till Metal Town, men med fler dagar som ska dra.
Tidigare i veckan var det ju Way Out West som släppte lös en rätt skön eskader band - nu är det söndagen efter Metal Town som ockuperas av något man kallar Pier Pressure.
Finska kärleksmetallarna HIM headlinar, och får sällskap av Takida, The Sounds, Dead By April, Neverstore och Her Bright Skies som än så länge också är klara.

Själv blir jag mer sugen på Gävles konkurrerande metalfestival Get Away Festival.
Kanske inte i år - det funkar helt enkelt inte med den helgen, kan vi säga - men jämför bandlistan med vad Metal Town ställt upp.
Fortsätter den trend som är just nu under nästa år så kommer Metal Town att tappa besökare till förmån för Get Away. Om man nu slipper bo i tält...

För övrigt startar OS inatt. I Vancouver. Personligen orkar jag inte bry mig speciellt mycket om något annat än ishockeyn, men den ska å andra sidan bli oerhört spännande att följa. Dock, mest roligt med detta är alla sköna minnen TV-bilderna kommer att bringa till liv. Vi var där för knappa 2 år sen, jag och T (ja, och M, men han var nog bara en 20 veckor gammal i T's mage, så han fattade verkligen inget!).
Skön stad, sköna omgivningar.
Speciellt minns jag all natur, alla fantastiska berg samt en grymt mysig ö vid namn Granville Islands, proppfull med microbryggerier och sköna saluhallar och restauranger.
Specialitet för kanadickerna var bland annat att brygga öl med inslag av lönnsirap, vilket gav en hel originella och spännande ales och annat. En skön resa som jag mycket gärna gör om.

Fan, vem vet, om TV visar tillräckligt mycket sköna bilder kanske bloggen tillfälligt omvandlas till en minireseblogg och går bananer på bilder från OS-omgivningarna!

3 kommentarer:

  1. Det skulle inte förvåna mig om det dyker upp en festival till som ska kriga över festival besökarna i sommar, Get Away kör ju redan samtidigt som Rockweekend som har typ liknande lineups och endast 3 mil i mellan, iofs kul om man har en chaufför som kan köra mellan festivalerna, se ett band i Gävle, hoppa in i bilen...kör till Kilafors, se ett eller två band, in i bilen igen och tillbaka till Gävle, se ett band eller två...heh och där i mellan ska man hinna äta korv, dricka ÖL och spy i någon buske.

    SvaraRadera
  2. Stones: Nu tror jag du blandat till det lite grann. Då jag ju är från Gävletrakten ursprungligen så kan jag lova dig att det inte är några 3 mil mellan Gävle-Kilafors, snarare kanske 10mil;)
    Inte tror jag heller att de kör samma helg. Däremot tror jag att det är nån festival i Sandviken 3 mil bort samma helg med Twisted sister bla, kanske den du menar?

    SvaraRadera
  3. Oj, fel av mig, det är inte kilafors utan mohed, var det kilafors förra året ? eller hur tusan fick jag det till...
    Och avståndet var ju inte heller rätt med 3 mil utan 7.8 mil.
    Men ett rätt blev det i allafall :)
    Rockweekend och Get Away Festival går av stapeln samma helg.

    SvaraRadera