Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 5 september 2009

MIna val, Hårdrockskväll!

Ja, inte till den kommande förstås. Det kan jag ju inte avslöja här. Förstås.
Men väl till de som varit. Såhär valde jag:

2008
Låt 1 - Deep Purple "Burn"
Låt 2 - Rainbow - "Tarot Woman"
Låt 3 - Queensryche - "Eyes of a Stranger"
Låt 4 - Dio "We Rock"
Låt 5 - Iron Maiden "Fear of the Dark"
Låt 6 - At the Gates "Slaughter of the Soul"
Låt 7 - Entombed "Cheif Rebel Angel"
Låt 8 - Mastodon "Blood and Thunder"

Tja, vad ska man säga. "Burn" ger dig Coverdale & Glenn Hughes på sång i samma låt som ett av de mest klassiska riffen. At the Gates skapade väl nästan själva hela Göteborgsscenen och den låten smiskar fortfarande de flesta av efterföljarna!

2009
Låt 1 - Paradise Lost "Enchantment"
Låt 2 - Black Stone Cherry "Ghost of Floyd Collins"
Låt 3 - Hardcore Superstar- "We Don't Celebrate Sundays"
Låt 4 - AC/DC "Let Me Put My Love int You"
Låt 5 - In Flames "My Sweet Shadow"
Låt 6 - Gary Moore "Murder in the Skies"
Låt 7 - Machine Head "Halo"
Låt 8 - Manowar "Metal Daze"


Jaaadu... Paradise Lost-dängan med sitt fina piano-intro och sen förmågan att få mig att verkligen vilja lyssna på HELA plattan ("Draconian Times") gör den till ett bra vl, tycker jag. Black Stone Cherry hamnade där för att jag fick panik, kunde inte välja bland alla fantastiska alternativ - och ville väldigt gärna spela ynglingarna från USA, så då blev det så. Manowar skämdes jag ordentligt för när jag presenterade, men det var nog en del alkohol som talade i kombination med vad Manowar har blivit. Idag är de ett plojband, men då... "Metal Daze" håller än!

Sammanfattningsvis så kan man ju säga att det är jävulskt svårt att välja sina låtar.
Jag bytte säkert tio gånger på nästan alla kategorier, och hade i slutänden flera olika alternativ.
Ser verkligen fram mot den kommande upplagan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar