Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 6 januari 2010

Första intryck från Hårdrockskvällen 2010

Väntan på nästa års Hårdrockkväll är redan igång (nu är det bara drygt 360 dagar kvar!), och intrycken från årets spektakel början smältas. Tillsammans med de få kvarvarande hjärncellerna så ska mina fingrar försöka beskriva dessa intryck i korthet...

Alltså - det tog verkligen inte lång tid för volymen att höjas från hyfsat beskedlig till skallspräckarnivå. Tur att det är ett år kvar till nästa gång, så att man kan göra bot och bättring till sina grannar.
Jag tror också att flera medverkande personer fick en ny favoritöl. DAB, årets tvåa för egen del slank ner i hisklig fart både här och där! Även de roligaste chipsen i världen var på besök, denna gång ackompanjerade av en grym sås som satte lite fart på pizzan. Bra Mange, ett fint initiativ, jag förstår att du blev lite trött efter denna betungande uppgift, och du är förlåten! :)

Kategorierna i sig verkar ha varit inbjudande för "muskelmetall", då Slipknot och Pantera var flitigt förekommande under kvällen, men i övrigt ska jag sortera lite bland de kvarlämnade skivorna och återkomma mer till vad som spelades i kommande inlägg. Förhoppningsvis kan jag få fram lite bilder också!

Tack alla som var med, och tack T & M som var snälla nog att fly fältet och låta vuxna karlar bete sig som barn.
Alltid härligt att låta stereon jobba lite i så trevligt sällskap!

2 kommentarer:

  1. Ja det var sannerligen en kväll som inte går av för hackor och visst DAB var en trevlig kompis under kvällen.

    SvaraRadera
  2. Drack jag öl? Grym kväll, sitter och sorterar lite bilder från igår och bara myser. Fan vad kul det var.

    SvaraRadera