Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 29 december 2009

Årets Öl

Brewdog Punk IPA har verkligen fått det att vattnas i mina smaklökar i år. Lagom bett, mycket smak, ekologiskt framställd - det här är framtiden för öltillverkarna!

Tyska DAB, Dortmunder Actien-Brauerei är ju motsatsen till en "liten" tillverkare, men ölen har fallit mig på läppen som lättdrucken och svalkande. Numera är detta faktiskt hus-ölen som köps när jag jagar ljus lager.

Sist men inte minst är en trehalva, Starobrno 3,5. Den säljs på den lokala handlaren i fyrpack, och passar perfekt för de tillfällen som starkare öl inte funkar. God tjeckisk pils som funkar till allt.

Alltså.

1) Brewdog Punk IPA

2) Dortmunder

3) Starobrno 3,5

2 kommentarer:

  1. Punk IPA:n slinker rutinmässigt ner varje gång jag är på Bolaget - rejält god!

    SvaraRadera
  2. Bra smak har du ju, herr bibliotekarie. Dessutom är det ju en lysande idé, att rutinmässigt ta med en Punk IPA. Jag kommer att leka härmapa och göra som du framgent! :)

    SvaraRadera