Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 2 februari 2011

Megadeth och Slayer ställer in - Big 4 till Sverige?

I mars var det tänkt att Megadeth och Slayer skulle besöka Stockholm.
En lördag och allt.
Nu blir det inte så.
Banden ställer in, och anger enbart "andra åtaganden" som anledning, samt hälsar att de snart kommer tillbaka.

Aftonbladet skriver mer, och givetvis kan man fundera över vad detta betyder.
Jag tror - med många andra - att det betyder att paketet med Big 4 ska ut på vägarna under Sonisphereflaggan, och att Sverige föräras med ett besök i sommar.

Faktum är att jag nästan kan hålla vad om det.
Vad villl ni slå vad om?

8 kommentarer:

  1. Nja, jag har inte så mycket hopp att det blir ngt Sonisphere i Sverige alls i år... Så här ser webbplatsen ut just nu, senaste uppdateringe på facebook 25 november :(
    http://se.sonispherefestivals.com/

    SvaraRadera
  2. Riktigt trist. Det hade krockat med Rise Against även om mitt val av konsert inte hade varit svårt. Slayer framförallt annat!

    SvaraRadera
  3. Ryktas det om och en tvådagars festival med Slipknot som headlinar ena dagen. Men som sagt rykten.

    SvaraRadera
  4. Tydligen blir det inga konserter alls med några band. det enda bandet som får lov att spela är Ratt, och då med Stryper som förband. Man ville tydligen slå ett slag för kristen rock i sommar. men man kan ju åka till Danmark och äta Pölse och gå på Ströget, inte dumt alls.

    SvaraRadera
  5. Sonisphere festival borde va på Täby Galopp och som 2 dagars festival. Med band som Metallica, Megadeath, slayer, Anthrax, Slipknot,Rage Against the machine, In Flames, Diamond head, Motorhead och Monster Magnet.

    SvaraRadera
  6. Kim -> Pah! Man kan inte lita på Facebook! :-)
    Stones -> Jag tror du vet nåt. ;-)
    Seance -> Du kan ha rätt. Jag inser att jag inte är säker på om det kommer vara Sonisphereflagg på vad som än kommer, men jag tror något kommer...
    Tom S -> Ja, det var väl dessutom en lördagsspelning som ställdes in? Såna duggar ju inte tätt direkt...
    Stirolar & Ingo -> Välkomna. Ingen av er har rätt! :D

    SvaraRadera
  7. Verkar vara nekrotiserande fasciit som är orsaken, låter ju mer hårdrock än diskbråck iallafall.

    http://www.expressen.se/noje/musik/1.2331030/slayers-gitarrist-drabbad-av-kottatande-sjukdom

    SvaraRadera