Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 17 februari 2011

Accept är i stan


Ikväll smäller det. Accept är i stan för att sprida lite klassiska heavy metalvibbar, och de får hjälp av bland annat Grand Magus. Det låter det!
Vill du ladda (ja, det är klart du vill) så bjuds det här på mer läsning.
Först - recensioner av bandens senaste plattor "Blood Of the Nations" samt "Hammer of The North", sen en debut på Werock, där Alex (som även står för bilden ovan) bjuder på en skön recension av bandets spelning i Göteborg tidigare i veckan, samt den setlist som presenterades där.
Räcker inte det så finns det mer att ta av. Accept har ju ändå medverkat med en liveskiva samt en remastrad skiva i de två serierna - och den första Tvekampen av alla! Grand Magus har också varit med i mer än recensioner. Som Veckans Tips, till exempel.
Nå, ska du dit så mottages förstås bilder och intryck tacksamt!

Och nu till något helt annat.

Sonisphere. Jag var ju bensäker på att den skulle komma hit (vilket visade sig bli rätt), men vi får ju se vilka banden blir. Det släpps väl senare idag, men Aftonbladet verkar iaf ha grävt upp anledningen till att Megadeth och Slayer ställde in i mars. (De har ju också lite enkel info om att festivalen kommer hit) Dessutom hintar Stones om att det blir mindre kanoner i år, men... ja, vi får väl se. Personligen skulle jag lägga av ett brallskott om det var Mastodon, men det är väl att hoppas på för mycket. Området blir också något nytt, Globe Arenas Open Air kommer ju i alla fall att borga för en bra service!
Nå, om några timmar vet vi väl vilka band som kommer också. Hepp!

4 kommentarer:

  1. Vet vi något om var de tänker lägga festivalen i år? Jag börjar bli orolig att det blir FÖR bra band och i närheten av mig-vete sjutton om jag har råd med två stora festivaler.

    SvaraRadera
  2. Banden på Sonisphere publicerade nu. Din önskan blev uppfylld Chief :) men jag känner mig lite besviken, jag.
    http://kimkahn.blogspot.com/2011/02/sonispherebanden-klara.html

    SvaraRadera
  3. Megadeth/Slayer ställde in spelningen på arenan och la till en extra spelning i Norge på samma dag. Har inget att göra med Jeff Hannemans sjukdom de har tagit i Gary Holt från Exodus som tillfällig ersättare. Sonisphere Sverige var ju ett totalt antiklimax ingen BIG4 SKANDAL!!! Det blev någon cheap ass version istället.

    SvaraRadera
  4. Accept var så in i helvetets jävla bra ikväll!! Skulle lätt säga att denna spelning var topp 5 någonsin.

    Tråkigt att säga, men jag saknade inte Udo för en sekund.

    SvaraRadera