Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 24 februari 2011

Vem härskar i Göteborg?

De senaste veckorna har faktiskt varit helt sinnessjuka.
Arbete med en gigantisk upphandling har inneburit att jag har bollat mitt vanliga jobb, vardagen med familjeliv och en kamp att inte svälla ut till Jabba The Hut med att frenetiskt skriva en massa text på engelska. Ofta kvällstid. Eller tidig morgon. Riktigt tidig morgon.
Och mitt i röran har jag lovat att åka på en liten dagstur till Göteborg. Idag.
Perfekt timing. INTE!

Nå, det ska bli kul att se stan och träffa några av kunderna och kollegorna, och det är väl bara att göra en bra sak av det. Peppa. Tror minsann att det får bli lite Göteborgsmusik på resan dit och hem - kanske Dark Tranquillity som snurrat en hel del medan jag författat komplicerade svar om en global serviceleverans?



Eller In Flames som dominerat i gymmet när jag ska spela lite snällare musik (nä, hon ser inte gladare ut för det, tjejen som beskrevs i det här inlägget...)? Förresten, notera den trasiga riggen i videon nedan. Det står inte In Flames. Det står... In!



Det hela får mig hur som helst att fundera lite på en gammal goding.
Vem regerar egentligen i Göteborg?
The Haunted?
Hammerfall?

Hardcore Superstar?
In Flames?
Dark Tranquillity?
Lisebergskaninen?

Jag?

8 kommentarer:

  1. Kan ju va rätt härligt med en roadtripp ändå...lätt att besvara din fråga Hardcore Superstar regerar hela landet :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. In Flames självklara styre hotas faktiskt för närvarande lite grann av The Haunted...

    SvaraRadera
  4. Vad som regerar på Sveriges baksida?. In Flames regerade under "Whoracle""Colony""Clayman" perioden Haunted under "Made Me Do It" perioden Hardcore Superstar under S/T perioden, Vad som regerar nu vete fan!

    SvaraRadera
  5. Av de du räknade upp så The Haunted eller Dark Tranquillity vinnarna. Jag har ingen aning om vem du är men du är säkert bra...på ditt sätt. :-P

    Hardcore Superstar och Hammerfall är så usla att man som Gôteborgare inte vill kännas vid dessa band.

    In Flames var kanske lyssningsbara en gång i tiden, men de har blivit mycket sämre och är numera överhypade att det är vansinnigt och man mår smått illa när man tänker på det.

    Vinsten är då lätt för grabbarna i The Haunted och Dark Tranquillity.

    SvaraRadera
  6. Håkan ja. Jag lägger en röst på honom också :P

    SvaraRadera
  7. På plats kan jag förresten snabbt konstatera att det i alla fall inte är jag som regerar i Göteborg.

    Det kan dock vara Lisebergskaninen, som ingen av er föreslagit!

    SvaraRadera