Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 13 juli 2011

Ännu en chans att träffa Opeth!

I September släpps Opeths 10:e studioplatta "Heritage", och sen bär det av på turné för bandet. Tyvärr inte med så många datum i Sverige som trummisen Martin "Axe" Axenroth hoppades på i min intervju med honom, men två chanser får vi.
Den 4/12 i Göteborg, och den 8/12 i Stockholm.
Hovet.
Som Per sa - är de så stora nu?
Jag tror att de kommer spela på ett avdelat Hovet, precis som jag sett exempelvis Dream Theater, men ändå. Det är ett tecken på att Stockholmarna har bra smak, uppenbarligen!

In Flames dyker också upp, men det vete fasen om jag kommer kolla in. Inte lika stensäkert som Opethgiget i alla fall.
Nyfiken på mer Opeth?
Kolla in bildspecialarna med dem i så fall, när de spelade på Cirkus senast och jag hade äran att få träffa bandet!

På fredag släpps biljetterna till spelningarna i december. Ska du dit?

4 kommentarer:

  1. Opeth spelar på Arenan, Fryshuset

    SvaraRadera
  2. Doh!
    Nu känner jag mig ju liiiiiite dum... :-)

    SvaraRadera
  3. Aha, där ser man.
    Spelplatsen hette Ice Arena på Engelska och tog då förgivet att det var Hovet. De kunde väl skriva freezerhouse då klåparna;)

    SvaraRadera