Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 12 juli 2011

I Backspegeln: Crowbar



Det var en deal jag hade med poolare Per.

Han propsade på att jag skulle kolla in Crowbar, och i gengäld skulle han delta i 3 Röster om Crowbar.

Vi pratar förstås om skivan "Sever The Wicked Hand", en platta som av många hyllats hejvilt och som jag för egen del alltså var skeptisk till!

Recensionen landade till slut på en stark trea, och det skrevs en rolig 3 Röster om plattan.

Men - redan i recensionen lovade jag att återkomma till skivan och se om den växt eller krympt.

Dags för det nu!


Fortfarande tycker jag att den här skivan innehåller en del rätt tråkiga spår, även med tid och en hel del spelningar så är till exempel öppningsspåret "Isolation (Desperation)" mördande trist.

Däremot har konstiga saker hänt med andra låtar.

Jag har kommit på mig själv att nynna "Let Me Mourn" för mig själv. Bara sådär. Ur ingenstans. Och jag har gärna spelat skivan i iPoden på jobbet när jag inte riktigt bestämt vad jag vill ha på morgonen.

Klart oväntat faktiskt.

Topplåtarna är dessutom fortfarande bra, så totalt så kanske... kanske...betyget skulle varit snäppet högre. Det verkar som om "Sever The Wicked Hand" vinner i längden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar