Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 2 november 2011

I Backspegeln: Rev 16:8 "Ashlands"

Till helgen väntar spelningar med Watain och Gorgoroth för dig som befinner dig i huvudstaden. Det innebär att denna lilla blogg fokuserar lite extra på black metal just nu, och som ett led i detta så får du en I Backspegeln på ett av de jämnare släppen som kommit i år. Svenska Rev 16:8 kammade med plattan "Ashlands" hem en stark betygstrea med mersmak när den recenserades, och en av detaljerna som noterades var att detta är en skiva som växer med tiden.
Frågan är då - har den verkligen gjort det?
Växt ?
Svaret är faktiskt - ja.
Jag har spelat plattan sporadiskt sen den kom, men det är en sån där skiva som jag reagerar över varje gång. Den är högkvalitativ, helt enkelt, och det är en mycket skarp insats av bandet. Dessutom har inledningen växt på mig extra mycket, och jag spelar gladeligen lufttrummor till "Agenda" och titelspåret "Ashlands" numera.
Pepp, alltså, och i dagsläget skulle jag nog ha landat på den positiva sidan när jag väger gränslandet 3 eller 4.
Varför bandet heter som de heter?
Du får läsa recenensionen, helt enkelt. Den fanns ju här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar