Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 25 april 2011

Bildspecial: Meshuggah på Debaser 24/4 2011

Stones och Thetania bjöd igår storartat på en kväll i tajthetens tecken... Meshuggah!
Helt sjukt band egentligen, man vet ju att de är tajta - men ändå kommer det som en chock. hur fan kan man spela sådär, samtidigt som man röjer så?
Hur kan man agera maskin samtidigt som man har sån känsla?

Galet.
Jg har ju sett bandet förr, men faktiskt aldrig på en så pass liten och intim scen som Debaser Medis, och det var en helt perfekt upplevelse. Tokpackat med folk, och riktigt bra ljud (som vanligt!) gjorde att det blev en helkväll i dur. Många tacksamma huvudbangar till er!

Tyvärr är ju jag en klåpare deLuxe. Mitt i utfodringen av tjocka släkten och ruschandet fram och tillbaka i vardagen så lämnade jag kameran hemma. Fuck.
Idag bjuds alltså lite bilder från min telefon, och... tja, ni får helt enkelt hålla tillgodo med det. Jag vet dock att Stones tog en knippe skitbra bilder, så håll ögonen öppna för mer och bättre godsaker så småningom!










































...vill du ha mer bildspecialare?


Det går bra. Här finns exempelvis Candlemass, Thrashfest med Kreator, Exodus och Death Angel, Black Label Society och Watain.


Vill du istället läsa en recension om just Meshuggah live så kan du ju jämföra setlistan med den som bandet hade i Köpenhamn nyligen.


Till sist noterar jag dels att det verkar som om KK Downing hoppar Judas Priest, vilket var en överraskning, faktiskt, efter så många år, och dels att Testament är klara för Sweden Rock Cruise i oktober.


Jodå. Jag ska dit...

10 kommentarer:

  1. Dom var riktigt tajta på P & L förra året. Vill minnas att jag skulle se killarna på Metaltown '07 men tyckte det var roligare att dela en JD i baksätet på en skabbig Volvo med polarna istället.

    Verkar ha varit en grym spelning.

    SvaraRadera
  2. Ja det var helt orgasmiskt skönt att lyssna och njuta till deras manglande !!
    Fi sjutton va skönt!

    Trevligt sällis fick vi ju åxå.
    Skönt att födelsedags presenten var dig till nöje :D

    Kram Thetania

    SvaraRadera
  3. Det var en grym kväll!
    Tack för sällskapet.

    SvaraRadera
  4. SwedishBerzerker29 april 2011 kl. 17:58

    Riktigt bra konsert! Har velat se dem i flera år, kanske den mest framemotsedda konserten i mitt liv. Lägger snart upp en live-video på ungefär hälften av låtarna! Önskar bara att de kunde börja köra "Spasm" live någon gång. Har ni något emot om jag använder några av era bilder? Jag anger källa såklart!

    SvaraRadera
  5. SwedishBerzerker -> Ja, för fasen. Mina bilder är ju rätt dåliga, men de kan du använda friskt sålänge du källhänvisar.
    Stones bättre bilder får du kolla med honom om... :-)

    Och ja, det var en grym konsert!!

    SvaraRadera
  6. SwedishBerzerker30 april 2011 kl. 09:42

    Tack! Jag är lite förvirrad bara över vilka bilder som är vems.

    Jag antar att t.ex. den här är Stones:
    http://1.bp.blogspot.com/-aaxD8VnOlAg/TbVwQFbJLkI/AAAAAAAAC3k/b5aXRJRzQdo/s1600/Meshuggah13.JPG

    Kan dock inte kontakta honom på något sätt verkar det som, förutom den här kommentarstråden :/

    SvaraRadera
  7. Alla bilder i det här inlägget är mina, de kan du köra hejvilt med.
    Stones huserar på Tune Of The Day, och hans bilder är oftast märkta med initialerna JS.
    Vill man nå honom på mejl så funkar jss@algonet.se, vill jag minnas!

    Kör hårt! :-)

    SvaraRadera
  8. Schysst, jag skriver något, typ: "Photos by Chief Rebel Angel" i credits. Eller vill du att jag ska använda ditt riktiga namn eller något?

    Grymma bilder, han måste ha haft något speciellt tillstånd för att komma så nära :O

    Hur kommer det sig att ni verkar skriva på varandras bloggar? T.ex. på Tune of the day var inlägget från Thetania. Smått förvirrande ;)

    SvaraRadera
  9. Ja, det räcker lätt om du hänvisar så.
    Stones har...lite känningar, kan vi säga. Han har tillstånd (eller som Meshuggahs turneledare sa:gör vad fan du vill! ).

    Stones delar bloggen Tune Of The Day med frugan, Thetania.
    Riktiga reko typer! :-)

    SvaraRadera
  10. Inte dåligt, haha skön inställning från ledaren där :D

    Såg precis det ;)

    SvaraRadera