Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 18 augusti 2011

Vafan - Deftones är ju min grej!?

Vafan har ingen sagt nåt för?
Fick med mig den här skivan hem häromdagen när jag och frugan (ja, och barnen förstås) härjade runt. Det var ta 3, betala för 2.
Funkar ju fint när vi ville ladda lite för kommande Spanienresa.
Frugan tog lite country, jag plockade "Diamond Eyes" med Deftones.
Och nu, kära läsare, måste vi nog ha ett litet snack.
Ni måste berätta för mig när jag är efterbliven och missar saker.
Jag är en klåpare som behöver hjälp och stöd här i livet.
Därför ska ni skriva... "pucko, du ska kolla in Deftones, du kommer att gilla det"

Hörlursmusik.
Mörkt rum, sovande familj.
Perfekt!

För övrigt - Testament, kära Testament.
Vad är fel?
Läste hos Tom S att man nu skjutit release av kommande plattan "The Black Roots Of Earth" till efter årsskiftet. Fan. Det verkar inte bra alls, tycker jag.

Demonia däremot, hon går i spinn över att Black Sabbath - originalsättningen då - ska återförenas och siktar på ny platta.
Det vore ju jävligt kul, men..... tänk om, tänk om, tänk om det inte blir bra?
Det kan ju få en att hålla andan.
Iommi kan ju konsten att skruva ihop ett riff i o f s, så helt värdelöst kan det ju inte bli hur de än gör...

Till sist - eder Rebellängel har kontaktats av nåt bolag i uppdrag av Arla. Det ska stunda en form av tävling där man svänger ihop en maträtt och en tillhörande spellista.
Jag är väl en av hur många som helst, förstås, och extra roligt är det ju eftersom jag inte gillar att laga mat.
Men...
...jag ska hoppa på.
Det är nämligen så enkelt att jag nog tycker att rätt dryck och rätt musik är nog så viktigt för en god måltid, och därav måste hålla denna fana högt.
Havregrynsgröt med Alleanza di Wongraven, medan Frost hamrar skiten ut trummorna på Satyricons "Repine Bastard Nation" - det kan väl inte vara fel?

Hur som helst - det ska visst vara nån form av tävling så småningom, med möjlighet att vinna grejer.
Ni får veta mer sen. Och heja på mig.
Det är det minsta ni kan göra, nu när ni inte prackat på mig Deftones tidigare!

7 kommentarer:

  1. Så mycket har du inte missat. Bra band men jag återkommer bara till dom stundtals. Inget som snurrar frekvent här trots att senaste alstret "Diamond Eyes" är riktigt bra.

    SvaraRadera
  2. I min enfald trodde jag du hade koll på dem och ja de är svinbra. White pony är nog deras höjdpunkt så kolla in den också!

    SvaraRadera
  3. Coolt med matgrejen. När det färdiga resultatet är klart så är du välkommen att gästblogga på min matblogg:)

    SvaraRadera
  4. Jag har nog försökt att skrika till högt, men det är inte alltid man hörs iaf ;)

    SvaraRadera
  5. Kim -> OK. Du har ju tydligen det. Men tydligen har mina öron varit fulla av egosvampar, eller nåt. You Will be heard now!!

    CrimsonAnna -> Mjaoja. Men ha verkligen inga förhoppningar, för det här kan verkligen bli prick hur konstigt som helst!

    Tom S & Per -> Ni verkar ju ha motsatt åsikt. Kanske bäst att inte lyssna på nån av er..,hehe...
    Däremot, Tom, är jag vansinnigt nyfiken på skivan med Wolves Like Us du recenserade i Close-Up senast. Är den "svår" och kräver tid, eller fastnade du pronto?

    SvaraRadera
  6. Missförstå mig inte, Deftones är fortfarande ett bra band och ett av de bästa som kom från en epok av amerikaniserad och medioker musik. "White Pony" har en av deras bästa låtar och "Diamond Eyes" är skön, stundtals. Fan, jag sätter nog på den skivan nu. Fan, vad sugen jag blev.

    Wolves Like Us ja, den var jätteenkel att komma in i och jag hajpade som fan. Det gjorde jag även i min recension i C U. Fortfarande en bra skiva och värd att kolla in, dock är den nästan för "lättillgänglig" if you catch my drift. Få se hur den står sig om några månader.

    SvaraRadera
  7. Tjaba! Tack för berömmet, du skriver inte så jävla illa du heller! Du kan mejla mig på adressen brm@brm.nu

    SvaraRadera