Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 2 november 2009

Hur bra är "Sonic Boom"?

Jag har tidigare varit rätt skeptisk till KISS nya platta.
Tänkt att hypen varit en klassisk "det bästa sen 70-talet"-överdrift på klassiskt amerikanskt manér.
Dessutom tipsade Per om vad som i princip är en ren riffstöld från The Sword. (läs mer här: http://metalyze.blogspot.com/2009/10/seg-sondag.html )

Men, så träffade jag ju Zappzott och fanatiska KISS-fanet Jolly Jonny i fredags.
Det slutade bland annat med att Jonny spelade en hel del från nya given... och det lät riktigt riktigt bra.
Så nu är jag helt rådvill - ska man satsa tid och pengar på att kolla in plattan?

Hur bra är "Sonic Boom"?

2 kommentarer:

  1. Kiss är ett av mina favoritband... På Sonic Boom har de verkligen lyckats fånga det mesta som Kiss var på 70-talet. Samma sväng och gung, men en sak saknas. Klockrena låtar. Jag tycker att det är skiva hämtad från 70-talet men med bara utfyllnadslåtar. Så jag kan säga att den gick flera varv men har numera placerats in i skivhyllan och lär inte vädras allt för ofta.

    SvaraRadera
  2. Så vad du säger är "vänta och köp den när den går ner i pris"? Typ?

    Någon av er läsare som är sugna på att lämna in en gästrecension annars?

    SvaraRadera