Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 13 november 2009

Utanför Sverigetoppen

Ja, alla 12 plattor på den utlovade Sverigetoppen är nu presenterade, och givetvis finns det en hel skrälldus skivor som jag nog egentligen inte ens själv kan förklarar varför de inte finns på listan.
Följande har vid minst ett tillfälle funnits där i samband med skissandet!

  • Carcass "Heartwork"
  • Bloodbath "Nightmares Made Flesh"
  • Candlemass "Epicus Doomicus Metallicus"
  • Entombed "Left Hand Path", "Clandestine", "Morning Star"
  • Hardcore Superstar "Hardcore Superstar"
  • The Haunted "rEVOLEr"
  • Necrophobic "Hrimthursum"
  • Khoma "The Second Wave"
  • In Flames "Clayman", "Soundtrack to Your Escape"
  • Europe "The Final Countdown"
  • Dissection "Reinchaos"
  • Bathory "Bathory", "Hammerheart"
  • Opeth "Still Life", "Deliverance"

Säkert är det fler plattor jag haft på g och flyttat in och ut också. Enkelt sagt kan man säga att det varit en riktigt svår uppgift, och jag gissar att den slutliga listan är rätt mycket upp till dagsform. Humör, vilken musikstil som passar.

Imorgon får du den fullständiga sammanställningen på listan, alla 12 plattor. Då vill jag ju också få veta vad just du tycker om listan - vad saknas, vilken platta var helt rätt?

6 kommentarer:

  1. tråkig lista......duborde gjort mer som en nerräkning istället för alfabetiskt och skrivit mer om varje platta...nu blev det bara nån kort kommentar, man vill ju veta hur du tycker och känner inför skivorna..du måste blir mer personlig i dina texter

    SvaraRadera
  2. Tomasz - nja, jag bestämde mig rätt fort för just Slaughter, som jag tycker är deras överlägset bästa giv, så de andra fundera jag i ärlighetens namn inte så mycket på.
    Att bandet däremot haft betydelse för svensk (och utländsk, för den delen) metal kan man ju inte betona för mycket dock!

    SvaraRadera
  3. Välkommen till bloggen Anonym, och tack för din feedback.
    Onekligen har fokus när det gällde listanb legat mer på att vaska fram de 12 plattorna än att skriva texten runt ikring, men naturligtvis vill jag ändå utvecklas i mitt skrivande.
    Jag tar därför tacksamt emot dina synpunkter, och hoppas att du framgent framför dem under eget namn - eller i alla fall nick - så att diskussionerna blir bättre!

    SvaraRadera
  4. "Onekligen har fokus när det gällde listanb legat mer på att vaska fram de 12 plattorna än att skriva texten runt ikring"

    jag märkte det, men då hade du lika gärna kunnat betat av de told albumen i ett och samma inlägg så hade det varit klart

    med det upplägget du hade satt man ju knappast på nålar för att få veta vilken nästa platta på listan skulle vara

    SvaraRadera
  5. Jag förstod aldrig att detta var en lista med de band som du lämnat utanför utan trodde du publicerat den slutgiltiga. My bad.

    SvaraRadera