Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 29 november 2009

Nostalgi!

Första Advent idag, och det innebar bland annat att jag rotade runt lite på vinden efter julpynt.
Hittade också en låda märkt "LP-skivor", och en sån kan man ju bara inte gå förbi utan att öppna.
Massor av klassiker förstås (Dio! Bathory! Deep Purple! Kiss!), men också en massa oväntade konstigheter.
Jag menar... Artillery, Agent Steel, Armoured Saint (med John Bush på sång!), Death Angel, Pretty Maids mm...
Härliga minnen, nostalgiska återblickar, och det är bara att erkänna.
LP-formatet bjöd på riktigt många härliga omslag!

Dessutom kanske det är dags att uppdatera sin profil på Werock. Där hävdar jag att den mest pinsamma skivan i mina samling är nåt med Vikingarna, men nu hittade jag nåt som nog är snäppet värre. Strypers "To Hell With The Devil". Jag menar, Vikingarna är ju ett uppenbart skämt, men Stryper har jag alltså någon gång i mitt tidigare liv köpt. På allvar.
Brrrr.... :(

3 kommentarer:

  1. Hehe, jag är ju betydligt yngre och modernare, så jag hann aldrig med att köpa på mig LP-skivor. Tror jag har ett tiotal någonstan, kan bara komma ihåg "No Prayer for the Dying" så det skulle ju vara intressant att se vad resten är. Däremot har jag en del suspekta CD's, min brorsa hade ju alla coola redan så när vi båda bodde hemma kunde jag ju låna dom. Det innebar att jag fick nisha mig lite, så bland mina första köp är Green Jelly, Skid Row "Slave to The Grind", Manowar "Triumph of Steel".

    SvaraRadera
  2. Kan ju glädja dig med att jag också äger nämnda Stryperplatta på vinyl:(

    SvaraRadera
  3. ...och nu ser jag att sagda Stryper kommer hit för spelningar. Du har chansen Per, bejaka ditt kristna, hårfagra jag och bevista eländet! ;-)

    SvaraRadera