Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 16 december 2009

Mitt i veckan!

Javisst, nu är vi där igen. Dags att uppdatera vad som spelats i det Rebellängelska hemmet - och den här gången var det ganska enkelt. I arbetet med att hitta rätt i Årsbästalista har jag försökt spola igenom de kandidater som finns, men "bara" en gång. Det innebär att de skivor som spelats mer än en gång hamnar på listan, typ...
Alice In Chains, Los Sin Nombre, Freak Kitchen & W.E.T är antingen helt nya eller ska recenseras - och till det lägger jag "covers", då jag förtvivlat försöker hitta svaret på kategorin "Bästa Cover" för Hårdrockskväll 2010...

För övrigt ramlar nedräkningen på hos Werock.se, avseende bästa svenska album genom tiderna - nu är halva listan avverkad, och mina placeringar so far är...
10) Talisman "Talisman"
9) Meshuggah "Destoy Erase Improve"
8) Tiamat "Amanethes"
7) Entombed "Wolverine Blues"
6) Watain "Sworn To The Dark"

..nu börjar det bli intressant! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar