Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 24 juli 2010

Formfaktor?

Hm.
Jag undrar.
inom Werock använder vi STORA BOKSTÄVER för bandnamn, "inom konstiga tecken" för namn på skivor samt kursiv stil för namn på låtar. Dessutom, och kanske viktigast, så sträcker sig betygsskalan mellan 1-10.

På den här bloggen har namnen på grupper alltid varit i fetstil, och både namn på skivor och låtar !"inom konstiga tecken"... ja, och, alla betyg inom skalan 1-5.

Det där kanske inte är helt jäkla praktiskt.
Jag kan tänka mig fortsätta med det, men det är ju ändå bara en tidsfråga innan det blir ex en "3 Röster om..." på en skiva som recenserats på Weock istället för på den här siten, och då kanske det blir förvirrat? Eller inte?
Vad tycker du?

Ska jag ändra här till samma som Werock, eller inte?

5 kommentarer:

  1. Betygsskala 1-10 är bra.

    SvaraRadera
  2. Kör på din egna stil... :-)

    SvaraRadera
  3. ...okej, ska jag tolka det som ingen ändring av formen.
    Det kan jag stå ut med.

    Betyget då?
    Skala 1-5 eller 1-10?

    SvaraRadera
  4. 1-5 e alldelses utmärkt, o om skalan varit 1-10 så tror jag dom flesta ändå ligger mellan 5-10 så det e ju samma sak typ !?

    SvaraRadera