Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 5 juli 2010

Recensioner - Ozzy, Grand Magus, Istapp

Du har väl inte missat att Werock.se publicerat sina månadsrecensioner?

För egen del har jag satt tänderna i tre stycken helt olika verk.
Svenska black metal-trion Istapp serverar riktigt röjigt och melodiskt pisk, med allehanda influenser och texter och lyrik som handlar om den eviga snön och kylan.
Totalt sett gillar jag skivan riktigt mycket, den har faktiskt lyckats kapa åt sig rejält med speltid trots konkurrens från riktiga tungviktare, och det finns en låt som heter "Bortgång Af Alvrödur, Ljusets Förfall" som är helt jävla fantastisk!
Du hittar recensionen här, och gillar du black metal med ett eget uttryck så ska du absolut kolla in det här!





Grand Magus är inte längre några duvungar, det kan man ju konstatera. Jag hade deras grymma giv "Wolf's Return" som ett av Veckans Tips, och efter "Iron Will" följer de nu upp med "Hammer Of The North". Det som serveras är melodisk högkvalitativ heavy metal, och trots att jag gav skivan 8 av 10 i betyg i min recension så tror jag att jag var snål.
Så bra är den.
Kolla in recensionen här!







Sist men absolut inte minst i laddningen från Rebellängelns penna var legenden Ozzy Osbourne med "Scream". Borta är Zakk Wylde, och ersättaren Gus G Scream (jävla uselt namn förresten...) gör väl sitt jobb. Problemet är låtskrivaren är producenten Kevin Churko. Han dränker Ozzy i en massa skit, tycker jag, och det är bara glimtvis vi får de där fantastiska melodierna med den plågade rösterna. Tyvärr.
Skivan får en ganska svag 6:a (av 10), och rent krasst kan man säga att den är ungefär som förra "Black Rain", tycker jag. Dessutom kan man konstatera att låten som är med på Slash självbetitlade platta hade platsat på den här med råge...
Recensionen finns här.

Tja.. vad mer? Jo, det finns en intressanta recensioner av Watain, Amorphis live, Soilwork och Evemaster. kolla in dem., tycker jag. Gillar du dessutom döds finns en bra intervju med Aeon som kollegan Martin gjort.

Gott om godis, med andra ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar