Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 28 juli 2010

Uppdaterad spellista

Onsdag, och en halv arbetsvecka har avverkats.
Det betyder också att det är dags att uppdatera "Mest I Spelaren"!

Senaste veckan har bjudit på följande alster...

  • Soilwork "The Panic Broadcast"
  • Grand Magus "Hammer Of The North"
  • Iron Fate "Cast In Iron"
  • Jorn "Dio"
  • Black Label Society "Order Of The Black"

Bara skivor alltså, inga enskilda låtar eller artister eller DVD's som dominerat.

Iron Fate och Jorns hyllningsplatta till Ronnie James Dio kommer det recensioner på strax, på Werock. Black Label Society's kommande "Order´Of The Black" också, även om det kanske dröjer lite extra - du får helt enkelt nöja dig med informationen från förhandslyssningen.

Grand Magus har spelats i bilen när jag och lillkillen M har åkt fram och tillbaka till hans mormor där han är på dagarna den här veckan. Och, det roliga är att han headbangar i perfekt takt! Sånt gör förstås en far stolt - och, i mitt fall, fundersam. Var har han fått den där taktkänslan ifrån? Inte är det från sina föräldrar i alla fall...

Soilworks senaste verk "The Panic Broadcast" har också rullat flitigt (recension på den här bloggen vilken dag som helst, jag ska bara...i väntan på mina tankar rekommenderar jag dock Werock-kollegan Martins recension av plattan), och det har också fått mig att reflektera över en sak. Soilwork och Dark Tranquillity är lite samma sak!

Ja, alltså inte så att de låter lika, men ändå. Alltså, båda grupperna har hållit på rätt länge. Båda grupperna har ett alldeles eget sound, trots att de håller sig i samma subgenre av hårdrocken. Båda grupperna är riktigt stora internationellt, men inte riktigt på världselitnivå. Faktum är att det lockar lite att göra en Tvekamp mellan de två. Vill ni ha det?

..tja... vad annars?

Jo, jag har uppdaterat arkivet med alla recensioner, och även adderat "3 Röster om.." i de fall dessa finns. Sjukt många recensioner ligger faktiskt där, måste jag säga. 22 stycken som hamnat på Werock och 23 stycken på den här siten... bara i år! Du hittar arkivet här!

3 Röster. Det kanse var ett tag sen, men nu har det plingat in lite mejl från panelen. Jag kan alltså utlova mer eller mindre spretiga åsikter om i alla fall Khoma och Misery Index under de kommande dagarna. Vi ses. Här!

4 kommentarer:

  1. Låter absolut kul med en tvekamp mellan Helsingborg och Göteborg i dessa former. Fast jag vet ju redan vilka som vinner stort "i min bok"...

    SvaraRadera
  2. Kim -> Ja, i din bok kan jag ju gissa mig fram till vem som vinner... :)

    SvaraRadera
  3. Jag säger som i nån gammal Hasse & Tage sketch:
    Ingen vann:)

    SvaraRadera
  4. Hehehe... jadu, Per, du gillar ju verkligen de två akterna. Kanske skulle du skriva Tvekampen? Det skulle nog bli ganska kul läsning för den ironiska generationen... :)

    SvaraRadera