Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 8 december 2011

Inför Opeth ikväll!

Ikväll intar Opeth Stockholm, och är det något som kommer lysa med sin frånvaro så är det väl ovanstående fightingface från Åkerfeldt. Setlistan innehåller följande spår:
"The Devil's Orchard"
"I Feel The Dark"
"Face Of Melinda"
"Porcelain Heart" (ink trumsolo)
"Nepenthe"
"The Throat Of Winter"
"Credence"
"Closurer"
"Slither"
"A Fair Judgement"
"Hex Omega"
"Folklore"

Inte så mycket chugga-chugga och growl där inte.
Men det verkar kanske inte spela så stor roll - kolla in Martins och Henriks dubbelsrecension från spelningen i Göteborg... de är lyriska, båda två!

Värt att veta är också speltider. Live Nation skickade info om att Pain Of Salvation går på 19:30, och Opeth ungefär 20:30. Låter rimligt, och då hinner undertecknad med lite socialt samkväm innan.
Läsning ska vi dock ha mer av. Du hittar recension av Pain Of Salvations senaste (?) alster "Road Salt One" här, likväl som undertecknads recension av Opeths "Heritage" här. När det gäller just "Heritage" så rekommenderar jag också 3 Röster om Opeth, det var en intensiv kommentarsdiskussion till följd av det inlägget...

Vill du istället ha bilder så gäller två alternativ. Antingen "gillar" du Metalbloggen på Facebook och tar del av bilderna från jubileumsspelningen där, eller så klickar du här eller här och kollar lite.
Rörliga bilder finns nedan i form av video från absolut bästa spåret på "Heritage" - nämligen kvällens öppningsspår "The Devil's Orchard"!





Till sist - detta är väl sjätte eller sjunde gången jag ser Opeth, och jag är faktiskt lite skeptisk.
Lite orolig - för att det inte ska bli helt bra. Mina känslor för senaste skivan tillsammans med den förväntade spellistan ikväll ger mig inte bara goda vibbar.
Låt oss hoppas att bandet överbevisar mig!

2 kommentarer:

  1. Schysst, du hade fått tag på speltider i alla fall. Biljettens tider stämmer ju inte med vad som står på fryshusets sida (så verkar det för övrigt vara jämnt).

    Ska försöka dyka upp för att hinna se Pain Of Salvation men får se hur det går med det...

    SvaraRadera
  2. Får ta del av liverapporten senare då jag de facto inte kommer vara på plats. Sörjer och dricker mig full hemma istället.

    SvaraRadera