Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 19 juni 2012

Werock-bonanza: Iron Man, Pekheavy, Danko Jones & Metal Town!

 Okej, skribenterna på Werock kanske är glada amatörer, men stundtals faller man verkligen in i en vansinnesperiod och publicerar å det grövsta.
Just nu är en sån.
Från min penna (säger man så, numera, när man inte skriver för hand?) får du en recension av Tony Iommis biografi "Iron Man", en bok som jag tvingades läsa på fyra dagar eftersom deadline ist krieg. Det är ingen lätt uppgift för en småbarnsförälder, och ändå är en av mina invändningar i recensionen att boken faktiskt är... för kort!

Fast - vill man ha ännu kortare så går det med. Och är man småbarnsförälder kanske det bara är att plocka upp nedanstående bok. Pek Heavy!

 ...vill du ha något till pappa också?
Okej då.
Janne sätter tänderna i en fläskig dubbel-DVD med Danko Jones, och verkar gilla det han ser och hör.
Den här ska du hålla koll på dessutom, då du kommer att kunna vinna "Bring On The Moutain" (som den heter) på Werock vad det lider.
Inte illa.
Och medan du väntar på det så ska du förstås ta del av Karins redogörelse från årets Metal Town.
Första bilden nedan är Vader, andra är Candlemass in action.

Överlag verkar det ha varit en bra festival, om man läser allas reakltioner.
Gojira och Slayer har levererat, och det största problemet tycks nästan ha varit att Primordialgiget krockade med just Gojira. Det kallar jag lyxproblem...! (och ja, det är tydligen dags att lägga in en beställning på nya Gojiraplattan "L'Enfant Sauvage" (vad betyder förresten det...? Elefantkorven? Den enfaldiga Såsen? Ingen aning, jag kan inte franska....) som drar hem grymma betyg i alla recensioner)

Lite som för dig som läser denna blogg. Det publiceras just nu väldigt mycket läsning, känner jag.
Lyxproblem, alltså...!

3 kommentarer:

  1. L'Enfant sauvage betyder enligt mina miniatyrkunskaper i franska "vilt barn" so mi W.A.S.P-låten antar jag :)

    SvaraRadera
  2. Och enligt Joe Duplantier syftar det på det "vilda barnet" som vi alla har inom oss, eller "den inre anarkisten" som jag tolkar det.

    SvaraRadera
  3. Pekboken är ju ett måste till sonen! Nyss så diggade han samban i slutet av Sällskapsresan så här måste det utbildas märker jag. Det blir till att blasta Metal på stereon och läsa pekbok framöver.

    SvaraRadera