Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 14 juli 2012

The very last Grind Finale..

 Nasum.
Tragiskt avslutade i förtid då Mieszko Talarzcyk omkom i samband med Tsunamin, och under 2012 i en avslutsturné som tar farväl och tackar bandets fans. Med sig på denna vända tar man Black Breath, och eftersom den allra sista spelningen sker på Debaser Medis den 6:e oktober så är det väl nästan som Per säger... närvaroplikt på den!
Även om jag, i ärlighetens namn inte har världen starkaste band till bandets musik. Den skiva jag har och håller riktigt högt är denna.
 "Shift". Rejäl grindcore som bjuder på både sväng, melodi, ursinnigt pisk och en skvätt vansinne. Har varit Veckans Tips, rentav, och med tanke på hur pass lite jag ändå spelar just grindcore hemma så säger det en del om kvalitén på plattan!

För övrigt, Martin på Metallbibliotekarierna är ju den man ska lita på när det gäller sån här musik. Han har koll, och när han skriver som han gör om Dying Fetus spelning på Getaway - då är dte bara att hala upp lädret och investera. Köpte denna giv.

"Reign Supreme", sprillans ny och även den högt hållen av Martin. Frågade faktiskt denna man om vilken Dying Fetus-giv man skulle börja med, och anledningen till att det blev denna den senaste var att produktionen tydligen är klart bäst på den.
Jag tycker sånt är lite viktigt på rensplattor, och det är t ex en av anledningarna till att jag anser att Misery Index senaste giv "Heirs To Thievery" är en fantastisk platta, medan föregångaren "Traitors" är en bra platta. Och Martin ljög inte.
Dying Fetus "Reign Supreme" har riktigt bra produktion, och ett knippe urstarka låtar. Den här skivan kommer att följa mig på mången kilometers löpning.

Nåväl.
Nasum och Black Breath på Debaser Medis den 6/10. Förstår jag det hela rätt är det gratis entré innan 21 eller så. Den allra sista grindfesten!

4 kommentarer:

  1. Håller inte riktigt med Martin utan jag anser att man ska börja med Destroy The Opposition, Dying Fetus finaste stund som även den har mycket trevligt ljud.

    Fan, måste skaffa Heirs To Thievery snart. Älskar ju Traitors så jag fattar inte riktigt vad jag väntar på.

    Och ja, obligatorisk nävaro när gäng som Nasum och Black Breath lirar. Såg bara Nasum en gång med Mieszko (under Human 2.0-turnén) men satan vad bra det var.

    SvaraRadera
  2. ...i ärlighetens namn så rekomenderade nog Martin den med, men eftersom han vet att jag är lite kinkig med ljudet så la han in en brasklapp... :-)
    Jag får väl kolla in båda, vad det lider.
    Lika fort som du tar "Heirs..."!

    SvaraRadera
  3. Jag var ju på samma konsert som Martin på Getaway och Dying Fetus var en helt ny synnerligen angenäm bekantskap.
    Deathmetal precis som jag vill ha den, perfekt mix mellan snabbt & blytungt.
    Reign Supreme är verkligen en svinbra platta:)

    SvaraRadera
  4. Då "I Hate People" kommer spelas på min begravning är det närvaroplikt för undertecknad på den konserten!!

    SvaraRadera