Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 24 juli 2012

NP: Captain Crimson - årets rock'n'roll-hopp?

 Förra året var som bekant ett helt magiskt år för rock. Graveyard, Foo Fighters, Rival Sons och Red Hot Chili Peppers kapade till sig platser på min årsbästalista allihop, och detta år - helt naturligt - varit lite skralare på just rock'n'roll än så länge.
Såhär till sommaren verkar kanske en del av det åtgärdas.
Örebrogänget Captain Crimson levererar med debutplattan "Dancing Madly Backwards" en giv som passar helt perfekt till fix vid grillen och slappande i solstolen. Om man nu kan sitta still.
För det svänger, detta. Kraftigt.
Recension på g, levereras till Werock, men redan kan avslöja att vi rör oss i de högre trakterna av betygsskalan. Årets rockplatta?
Kanske.
I september släpps ju den här:
Rival Sons uppföljare tar inte längre recensenter och folkmassor med överraskning, och det ska bli mycket intressant att se hur bandet klarar av att följa upp debuten. September. Kom ihåg det.
Till dess kan vi ju dansa lite galet, baklänges!

3 kommentarer:

  1. Verkar spännande.
    Lite udda take att döpa sitt debutalbum efter en Captain Beyonds berömda låt i samma genre...:-) Skall bli kul att höra resten.

    Rival Sons. Jag väntar spänt med skräckblandad förtjusning. Kan dom matcha förra plattans succé....

    SvaraRadera
  2. Årets rockplatta? Två ord: Royal Thunder.

    Royal Thunder.

    SvaraRadera
  3. Snusgrop -> Mm. Den har fina vitsord, och av någon anledning har jag inte kommit runt till den än. Måhända ändrar jag mig efter det!

    Spader -> Yes. Även jag är lite rädd för CAD nya Rival innebär....

    SvaraRadera