Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 30 mars 2014

Citate: Zakk Wylde

Snart kommer den.
Nya plattan med Black Label Society, med det fantastiskt läckra namnet "Catacombs Of The Black Vatican", med nedan lika lockande omslag:


Jag förväntar mig prick samma sak som man brukar få av just Black Label Society, det vill säga ett knippe låtar som bjuder på en skön mix av sväng, hårdrock, skägg och ballader. Och gitarrspel. Förstås. Detta är ju Zakk Wylde's skötebarn, och för den som är intresserad så syftar skivans titel på hans egna studio snarare än något annat. Ändå tror jag inte det är gammal skåpmat, utan fräscht.
Utan att ha hört det.
Hur som helst, inför förra given "Order Of The Black" så fick jag ju chansen att intervjua karl'n, och det är fortfarande så att när man läser andra medias snack med Zakk så kan jag komma ihåg hans snabba svada där i stort sett allt går ut på att jobba hårt, jobba mycket och blöda för Black Label Society och fansen.
Typ.

Sen dess har Zakk Wylde gått och blivit en form av mästertwittrare, men jag kan ändå läsa samma saker i intervjuer. Ingen kommer riktigt åt honom, det skämtas och slutar alltid med att han jobbar hårt.
Därför är Citatet denna gång en förklaring från mannen själv...
 
"Jag har många järn i elden. Men det är lugnt.
Det finns åtta till av mig, precis som med Saddam Hussein och hans dubbelgångare."
Zakk Wylde, Black Label Society



Jag får alltid lite höjd puls varje gång Black Label Society släpper nytt, och det är inget undantag den här gången heller.

Ska bli väldigt spännande. Och man vet ju att han kommer att jobba hårt....

2 kommentarer:

  1. Jag har lyssnat alldeles för lite på BLS. Hangover Music Vol. VI är egentligen den enda plattan jag hört, och även om jag tycker den är svinbra så har jag förstått att den inte alls är representativ för hur bandet vanligtvis låter. De intervjuer jag läst med Wylde har som du är inne på, varit tråkiga. Mycket snack utan att egentligen få något sagt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ....som sagt, det sväng som jag tycker BLS kan få till är det inte många band som mäktar med.
      Nackdelen kan ju vara att skivorna stundtals är ojämna, inte alla spår är fantastiska.

      Radera