Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 19 mars 2014

This Is 40

Okej, jag erkänner - rubriken är ett taffligt försök att lura Google att detta inlägg handlar om filmen "This Is 40", och därmed ge mig så många besökare att jag kan dra mig tillbaka från mitt vanliga jobb och bara bada i pengar resten av livet.
Jag tror inte att det funkar, men det är värt ett försök.
Resterande del av inlägget handlar om en kort summering av gubbedagen, dvs att fylla 40, och en del bilder på spektaklet. Bilden ovan är från firande på jobbet. Trefligt.
Den riktiga dagens startade dock med revelj klockan kvart i sex, då yngste killen vaknade.
Som tur är fick jag byta av med modern o huset, som tog ner barnen och fixade lite frukost på säng och sång. Det var bra. Jag fick bra saker.



Steven Adlers bok, en kötthammare (det är ju black metal!), och en rekordsnygg klocka. Manschettknappar av svägerskan. Och av syskonen en fotosession där tanken är att avbilda gaddningarna.
Det blev jag förvånad över, och känner lika delar glädje och skräck inför.
Det blir nog suveränt efteråt, men inte fanken kan jag påstå att jag kommer känna mig bekväm i själva fototillfället....

Resterande del av dagen kan sammanfattas i spontana besök och oplanerad planering.
Jag gjorde inte mycket, min fantastiska hustru hade fixat allt - från överraskningarna i kylen till folket som tittade förbi.
Det enda jag råddade var väl soundtracket...!


Throwdown, Love/Hate och Dismember - en fin blandning.
Kvällen avslutades med att familjen somnade, och jag fick avsluta "Like An Everflowing Stream" i ensamhet, enda sällskapet var den här buteljen som jag sparat till ett sånt här tillfälle.
Glenmoranie Signet, med en sån tyngd och komplexitet i sig. Riktigt bra!
Slutresultatet blev väl att jag på söndagen var lite bakis, och kände mig gammal.
Men nöjd...!

7 kommentarer:

  1. Alla ingredienser för en bra födelsedag. Trevliga presenter (Meathammer!), mumsig dricka och bra musik.

    Vad tyckte du förresten om Omnipollo Neb?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...väldigt bra tyckte jag om omnipollo neb. Men jag hade faktiskt väntat mig nästan ännu bättre eftersom alla hyllat den så reservationslöst!
      Ska dock prova igen till helgen, tänkte jag..

      Radera
    2. Är benägen att hålla med. Neb är bra, mycket bra, men långt ifrån bäst.

      Radera
    3. Bäst är väl att ta i, däremot är det lätt en av de bästa dubbel IPAs som finns på Systemet. :) Givet måste du gilla den malttunna lite beskare stilen som Neb representerar. Gillar du maltigare IPAs så har du inte mycket att hämta... ;)

      Radera
  2. Kunde med andra ord varit värre. Skönt att segla in i medelåldern lits värdigt och inte skrikande och sparkandes. :-)

    SvaraRadera
  3. Grattis, både till födelsedag och en the-perfect-crime-rubrik! ;) Adlerboken tyckte jag för övrigt var bra, faktiskt bättre än slashs biografi.

    SvaraRadera
  4. Ser ut att det blev en helt perfekt dag!

    SvaraRadera