Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 25 oktober 2010

Note to Self - stop talking, start doing...

Jag är verkligen expert på att prata om saker.
Skitbra på det, rent av.
Det har inte bara gett mig ett vardagsjobb, det är även en av de tydligaste grejerna med den här bloggen. Massor av inlägg, ofta fyllda med oralt gödsel.
Tyvärr verkar det för min del som om det finns en baksida med det också.
Själva genomförandet...
Jag har mer eller mindre färdiga idéer och uppslag på långa och, hoppas jag, läsvärda inlägg. Lördagslyx, Tvekamper, Krönikor, Tävlingar och annat.
Men lyckas jag täppa igen kakgluggen och sluta babbla om annat och istället bara producera?
Nä.
Det är ungefär som jag och min träning just nu.
Mer prat än verkstad.
Alltså - note to self: Stop Talking, start doing.
Fläskar på Dissections "Reinchaos" här i kontorslandskapet och börjar snart producera. Snart. Jag ska bara...
Förresten är veckans soundtrack annars den här plattan. Grym utveckling från förra given, och det är svårt att inte imponeras av snorungarna från England. Bring Me The Horizon kommer hit också. Den 27/1 i Stockholm, och det är väl bara att säkra sin plåt så fort som möjligt. Det blir nog en spelning som märks på Richterskalan!

2 kommentarer:

  1. Själva genomförandet...
    känns igen faktiskt, och gör man det inte så kan idéerna trilla bort med...
    it´s a thin line, rutin är nog det bästa man kan försöka skapa.

    SvaraRadera
  2. De har nog lyckats eller kanske bara är duktiga på att lura mig. För ibland känns det så. Hur som helst tycker jag det är en riktigt bra skiva (de andra två plattorna är skräp i mina ögon) och en klar favorit till topplisteplaceringarna.

    SvaraRadera