Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 6 oktober 2010

Besöksstatistik & bloggfakta

Idag är det onsdag, och det innebär som vanligt att "Mest i spelaren" är uppdaterad.
När jag gjorde det så slog det mig också att det var ett tag sen videon byttes, så jag passade på att byta Danzig mot Testament. Sen kom jag på att det dessutom kommit med nya länkar i listan över bloggar (Daniella och gamle favoriten Tomasz), och till slut så insåg jag att det var länge sen jag gjorde ett inlägg som är generellt om bloggen.
Dags för det nu alltså.
Vi börjar med bloggfakta, framförallt för alla nytillkomna!

Förutom de nyheter som nämnts ovan så kan det vara värt att veta följande...

1) Jag försöker publicera något på den här siten dagligen. Kolla in ofta, alltså!
2) Varje fredag får du ett nytt Veckans Tips, varje söndag antingen en Remaster eller en Live!-platta, och varje onsdag uppdateras Mest I Spelaren. Du hittar massor av de gamla grejerna publicerade i arkiven som finns nere till höger...
3) Det finns ett gäng återkommande inslag som publiceras när Rebellängeln orkar med det, och lusten faller på. Dit räknas t ex Blogg I Fokus, Tvekampen och lite annat smått och gott.

Så, med det ur världen - mot besöksstatistiken!
kanske undrar du hur stor eller liten den här siten är?
Svaret är förstås att den är ganska modest.
Varje dag tittar oftast 50-80 personer in här.
Mest brukar det bli i samband med större event här i Stockholm, när Ozzy Osbourne spelade i Globen nyligen så landade ca 180 personer på siten dagen efter. Det är samma sak när man tittar på ex AC/DC eller liknande, det märks att många är ute och söker bilder och recensioner via Google. Mest besök på en dag står ändå en helt annan sak för, nämligen min Blogg I Fokus med Demonia! Det drog över 280 unika besökare den dagen, och det säger väl egentligen mest om hur stor hennes site är... :)

Populäraste innehållet sedan årsskiftet är dock SM i Hårdrock, den serien inlägg är väldigt välläst. Även släppet från nya Iron Maiden har lästs massor av gånger, vilket intygar att det var en värdig vinnare av VM-tävlingen till slut.

Secdan årsskiftet har den här siten haft ca 25 000 besök, varav ca 9 500 av dem är unika besökare. En besökare stannar i snitt 1,52 minuter, och läser nästan 2 artiklar per besök.
Med andra ord - det är en helt vanlig blogg, inte speciellt stor - men inte heller minst av dem som finns där!

Imorgon är det torsdag. Då blir det ingen torsdagstrave denna gång, jag är på kurs hela dagen. istället får du något bättre - en helt ny Tvekamp. Undrar du vilken så finns ledtråden bland Mest i Spelaren.... vi ses!

5 kommentarer:

  1. Kul med lite fakta om statistiken, och jag tror inte man ska haka up psig så mycket på den, dock kul som bloggare att kolla lite på.

    Det viktiga är att man gör allt "för sin skull" samtidigt som det ska vara givande för läsarna så klart.

    Du lyckas bra!

    SvaraRadera
  2. Gullegullan koko som en gök6 oktober 2010 kl. 12:21

    jag vill se mer blogg i fokus!

    SvaraRadera
  3. Grimgoth -> Tack!
    Gullegullan -> Lugn.. det kommer. Välkommen, förresten... :)

    SvaraRadera
  4. Diggar verkligen bloggen, hittar alltid minst några artiklar per sida som är riktigt intressanta oc hfått flera tips härifrån. Men det blir ändå inte så ofta jag kommer förbi, utan bara en gång i månaden ungefär.
    Har så många sidor i mina favoriter att det lätt blir att man glömmer bort några. Men ska lägga metalyze lite högre upp så att jag hittar hit oftare i framtiden :)

    SvaraRadera
  5. Hej Anonym!
    Kul att läsa, jag ska göra mitt bästa för att hålla uppe antalet intressanta artiklar.

    SvaraRadera