Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 7 juni 2011

Het - hetare - Morbid Angel?



Ja, kanske inte.

Men de är i alla fall rejält i ropet, de gamla pionjärerna, och trots att de numera ser helt förjävliga ut (precis som JonteRoyal så påpassligt kommenterat) på de nya bilderna så kan man inte bortse från att det är Morbid Angel.

Ett av de bästa bandnamnen någonsin.

Numera aktuella med nya "Illud Divinum Insanum", en skiva som jag inte har hört än - men som enligt mångas utsago utmanar de traditionella stigarna.

Ännu mer intressant kanske är att Earache återutger de första fyra skivorna "Altars Of Madness", "Blessed Are The Sick", "Covenant" och "Domination" både på limiterad färgad vinyl och remastrad CD. Det, mina vänner, är en albumsvit som heter duga...! Såhär skriver de själva:


Well with the arrival of summer our big news is that Morbid Angel's first four seminal albums are to be released on limited edition gatefold coloured vinyl LPs and digipak CDs with exclusive posters.

Needing little introduction these albums were the definition of trailblazers within the vibrant Death Metal scene of the late 1980's and early 1990's with 'Altars Of Madness' laying the foundations for the majestic, feral masterpiece that is 'Blessed Are The Sick', before 'Domination' cemented Morbid Angel's legendary Death Metal status following on from the mighty 'Covenant'. The only albums to feature the classic line up of Trey Azagthoth, Pete Sandoval and David Vincent these four records are essential to every extreme metal fans collection!

Of course with the ultra limited 'Formulas Fatal To The Flesh' LP selling out in under 20 hours last year we advise you to make your order now to avoiding missing out on these stunning collectors editions.


Du hittar mer om det hela här.
Dessutom påminner detta mig om när jag var en snorunge.
Då jag inte vågade lyssna på såna arga band som Morbid Angel.
Då hade min kompis Robert den här tröjan:



Snacka om skitsnygg.
En sån man önskade att man vågade ha själv.
Men det gjorde inte jag.
Jag var mer mammas gosse, som hade huvet fullt av hockey.
Ja, och hårdrock också, men mer av den klassiska modellen.
Det har ju liksom ändrat sig...

Så, nu ska jag spela "Entangled In Chaos", Morbid Angels eminenta liveplatta, på skithög volym här på kontoret. Dags att försöka jaga bort nattens dimmor och vakna till liv.
Hej kaffe!

2 kommentarer:

  1. Hörde skivan för första gången igår. De spåren där de inte larvar sig är riktigt bra vid första genomlyssningen men den holländska dödstrancen är åt helvete.

    "Keeping it hardcore, radikult". Eh? Public Enemy ringde och ville ha tillbaka sina texter.

    Däremot blev längtan efter att lyssna på skivan väldigt fort mättad och just nu pallar jag inte att höra nåt mer.

    SvaraRadera
  2. Sv: Absolut! Funkar varje gång!

    SvaraRadera