Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 18 maj 2011

Vilken falsksång!

Varningstecknen har ju funnits där.
Sweden Rock Magazine delade ut 6 i betyg, vilket ju är katastrofalt lågt för att vara Mastodon.
Stones berättade att han trodde att det var fel på skivnålen när han lyssnade på skivan första gången.
Men ändå.
Jag blev faktiskt lite chockad.
Sången är... inte bra, milt uttryckt.
Lågt mixad och falsk som bara fan!


Det är tur att låtmaterialet inte går av för hackor. Jag hade ju "Crack The Skye" överst på min lista för 2009, men nog saknar jag ändå rätt mycket från tidigare skivor. "Blood And Thunder", till exempel...



Nu har jag faktiskt inte hunnit kolla DVD'n, och har enbart ljudupptagningen att gå på, men ändå... visst kunde de väl ha sjungit liiiiite bättre på sitt första riktiga livepaket?





4 kommentarer:

  1. orkade inte höra mycket av det där. Är inte så glad för live-skivor/dvder. Är man inte där så är man inte där. Då är studioalbum bättre.
    Kommer definitivt att ha detta i tankarna när jag ser dem i Slovenien sen i sommar. Attans.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte precis samma sak när jag kollade på den första gången, är dock bara första låten som det är sådär illa. Resten låter kanon, och det är väl herr trumslagarpojke som är den stora syndaren.
    Är ju ändå jävligt tufft att inte fixa det där i efterarbetet som säkert de flesta band skulle göra.
    Så här låter vi, gilla det eller fuck off liksom:)

    SvaraRadera
  3. Mjo, det är ju inte utan att man blir lite orolig för Sonispherespelningen i sommar heller.

    SvaraRadera
  4. Nåja. Skönt att det bara ska vara den låten som ljuder så. I övrigt borde jag inte ha några tvivel på bandet då de varit fantastiska de andra gångerna jag sett dem, även om det var några år sen senast nu.

    SvaraRadera