Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 14 april 2014

Weekend warrior. Blod, intervju och skivor!

Helgen har bjudit på en sedvanlig gegga av blandade insatser.
Blod, lemlästning, skivspelande och annat.
Vi kan väl kika lite på det hela, i en blandad kompott? Potpurri, liksom?

Överst: mitt skämt med min hustru.
Hon blev... arg.
Kanske mest eftersom även mina barn var med på tricket (det var dessutom min äldsta som hittade leksaksfingret i en av sina lådor), men jag gissar att preppandet med extra ketchup kanske gjorde att det tog extra skruv.
I efterhand tycker hon nog att det var lite kul (det har hon erkänt), men just du... inte så kul. 
En bra start på helgen annars, lite blod och kroppsdelar.
Det fortsatta stundtals.
Såg "Seven", det var länge sen. Det är verkligen en smutsig film, men jäkligt bra.
Är lite sugen på den typen av filmer just nu, så har du bra tips inom den genren så är du välkommen med dem!

Annars då?
Helg.
Har haft rätt ont i en skinkan och vänster knä. Tror att jag har sprungit efter att jag sparkat tån i roten, och säkert kompenserat för att inte belasta den. Och istället belastat snett på muskelfästen. Så jag har varit lite ynklig, och man kan ju liksom inte marinera sig helt med Voltaren. Det duger inte.
Istället har jag druckit lite öl och umgåtts med tjocka släkten som varit på besök.
Och lyssnat på musik.
Just nu är jag inne i ett stim med ny fantastisk musik, såna där skivor som man liksom fullständigt kärar ner sig i.
Hetast just nu:
Ancient Ascendant "Echoes And Cinder" är en häxblandning av black metal, thrash, döds, doom, sludge och lite rock som britterna kört i mixern för att skapa en galet lockande skiva.
Kolla in Martins recension på Werock, prova att sparka igång Spotify för att lyssna på en riktig resa. Recension kommer, och jag kan redan nu utlova höga poäng.
Lite samma som med den här, faktiskt:
 Mantar "Death By Burning" är också den helt egen, med ett mörkt uttryck.
Thrash/döds/häxframkallande duo från Tyskland som dessutom ska spela på Getaway Rock. Du lyssnar på Spotify.
Om du nu kan hitta skivan i den nya layouten och det nya interfacet. Jag är inte säker på vad jag tycker om det, Spotify är numera väldigt... mörkt och grått. Jag som har lite problem med färgseendet tycker inte det är helt optimalt vid första anblicken, men man kanske vänjer sig. Även Mantar ska väl recenseras här.
Nästa recension här lär det dock bli Black Label Society och "Catacombs Of The Black Vatican", som snurrat friskt sen den kom. Ska försöka få ihop det så att det blir lite läsning i påsk. Senast.

I helgen publicerades dessutom min mejlintervju med Werocks vinnare av "Bästa Svenska Debut 2013", System Annihilated.
Umeåbandet och jag har haft minst sagt strul i kommunikationen, och det beroende på just intervjuformen mejl. Låt oss bara säga en sak: skräppostfilter.
Så nu, sådär ett par månader sent, kommer i alla fall intervjun.
Publicerad här!

Så.
För att summera för tillfället:
Bra helg, snart påsk, mycket ny musik som är fantastisk.
Stay tuned...

1 kommentar:

  1. Det var ett elakt skämt. :D

    Har försökt att lyssna på Ancient Ascendant för att dom borde tilltala mig men det vill sig inte. Det är nog främst sången som jag inte gillar och den lägger liksom som ett täcke över allt annat som gör att jag inte känner för att lyssna.

    Får ge Mantar ett försök istället.

    SvaraRadera