Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 17 november 2012

Dödsstöten!

 Såhär ser den ut.
Dödsstöten för mitt vad med hustrun.
100 skivor, över eller under. Jag var på 99 innan dess två landade i lådan i fredags... Tiamat "The Scarred People" och Soundgardens återkomst "King Animal" känns ändå som rätt fina plattor att ta en smäll för..
 Vi har hållit räkningen på detta sätt.
Nu känns dte ju rätt osäkert hur det hela kommer att landa (förra året blev det 114 st), på något sätt har jag ju redan förlorat. Då kanske man lika gärna kan köpa ett knippe plattor man funderat på och starta med ett restriktivt 2013?

Eller inte,
Det dyker tyvärr upp för mycket bra hela tiden!

Nå, annars har dagen dominerats av nedanstående.
Allvarligt, man kanske inte ska lyssna på Ronny & Ragge när man ska köpa bil (Fårrd!), men denna gång var det ren otur. Punka efter ett besök på återvinningscentralen. Med hela familjen.
Ridå.
Bara att försöka ta sig hem med barn och hela konkarrången medan man inväntade bärgare.
Jäkla skit, det där kommer ju ställa till lite.
Tror nog jag får ta en öl ikväll och fundera på livet lite. Kanske med någon av dödsstötarna som sällskap, jag kan tänka mig att en Brew Dog Punk IPA passar både Soundgarden och Tiamat!

4 kommentarer:

  1. Haha, jag trodde först rubriken syftade på bandens senaste alster. Och tänkte skynda mig till det enas försvar... men det behövde jag tydligen inte :-)

    SvaraRadera
  2. ...hehe...ja, jag kände mig lite lurig när jag valde rubriken. Lurad! :-)

    SvaraRadera
  3. Om det kan blidka din hustru-Tiamat-CDn är tillräckligt snygg för att ha som julpynt.

    SvaraRadera
  4. Jag är verkligen glad att jag inte har en sådan prick lista för då hade jag förlorat direkt :)

    SvaraRadera